Warszawa stawia na kolejne dwukierunkowce

infotram
03.02.2017 13:27

TramwajeWarszawskie ogłosiły przetarg na zakup tramwajów jedno i dwukierunkowych,całkowicie niskopodłogowych. Zamówienie obejmuje zakup 213 tramwajów, wtym 123 tramwajów w zamówieniu podstawowym oraz 90 tramwajów w ramach opcji. Szacunkowawartość zamówienia to blisko 1,9 mld zł netto (ponad 2,3 mld zł brutto).

Różne typy tramwajów

W ramach zamówienia podstawowego będzie to 85tramwajów dwukierunkowych oraz 18 tramwajów jednokierunkowych odługoścido 33 m, a także 20 tramwajów niskopodłogowych jednokierunkowych o długości do24 m. W ramach opcji spółka zamawia 45 tramwajów dwukierunkowych o długości do33 m i 45 tramwajów jednokierunkowych o długości do 33 m.

Tramwajezostaną skierowane na trasy w ramach powstających projektów współfinansowanychprzez Unię Europejską:

1.”Budowa wybranych odcinków tras tramwajowych wWarszawie wraz z zakupem taboru” ? 10 tramwajów,

2.”Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupemtaboru oraz infrastrukturą towarzyszącą” ? 50 tramwajów,

3.”Budowa tramwaju na Gocław w Warszawie wraz z zakupemtaboru” ? 18 tramwajów,

4.Zakup taboru tramwajowego dla obsługi trastramwajowych w Warszawie ? 20 tramwajów dwukierunkowych i 20 tramwajówjednokierunkowych, przy czy dofinansowanie zakupu taboru zfunduszy Unii Europejskiej w tym projekcie znajduje się na liście rezerwowej.

Przedmiot zamówienia

Zamówienie obejmuje specjalistycznewyposażenie obsługowe, pakiet naprawczy, pakiet eksploatacyjny, pakietmateriałów niezbędnych do wykonania naprawy głównej oraz wykonywanie naprawpowypadkowych w okresie trwania gwarancji.

Tramwajew ramach zamówienia podstawowego powinny być dostarczonedo 30 kwietnia 2021 roku, a w ramach opcji do 30 czerwca 2023 roku.Spółka skorzysta z prawa opcji pod warunkiem posiadania na to środkówfinansowych.

Dostawapierwszego tramwaju w ramach zamówienia podstawowego planowana jest naprzełomie II i III kwartału 2019 roku.

Kryteria oceny oferty

Przy wyborze najkorzystniejszej ofertyzamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:

Lp.

Kryterium

Waga

1.

Cena oferty

53%

2.

Pracochłonność czynności obsługowych do przebiegu 1mln km

20%

3.

Zużycie energii

9%

4.

Najwyższy nacisk osi tramwaju na tor

5%

5.

Długość płaskiej podłogi

3%

6.

Odległość dolnej krawędzi otworu drzwi dwustrumieniowych odosi wzdłużnej tramwaju

2%

7.

Nachylenie podłogi

2%

8.

Poziom dźwięku na zewnątrz tramwaju

2%

9.

Poziom dźwięku wewnątrz tramwaju na postoju

2%

10.

Okres gwarancji

2%

Wymagane doświadczenie

Wykonawcy zainteresowani realizacjązamówienia muszą wykazać się trzyletnim, doświadczeniem w wykonaniudostaw, co najmniej 15 fabrycznie nowych tramwajów z napędemenergoelektronicznym i niską podłogą. Przy czym pojazdy te uzyskałydopuszczenie do eksploatacji (homologację) w jednym z państwczłonkowskich Unii Europejskiej lub państw, z którymi Unia Europejskazawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców.