Powstanie warszawskie Biuro Polityki Mobilności i Transportu
20 lutego powstanie Biuro Polityki Mobilności i Transportu,które zastąpi Biuro Drogownictwa i Komunikacji – poinformowała na konferencji wczwartek wiceprezydent stolicy Renata Kaznowska. Dyrektorem biura zostanieMieczysław Reksnis, dotychczasowy szef Biura Drogownictwa i Komunikacji.
Biuro Polityki Mobilności i Transportu będzie składać się ztrzech pionów. Pionem Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu odpowiedzialnym m.in.za politykę bezpieczeństwa ruchu drogowego i transportu, programy i audytybezpieczeństwa ruchu drogowego, zatwierdzanie stałych i czasowych organizacjiruchu pokieruje Michał Domaradzki, były komendant stołecznej policji, a wostatnim roku pełnomocnik prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz ds. bezpieczeństwaw komunikacji.
Dyrektorem pionu Mobilności i Strategii Transportu, wktórego kompetencjach będzie m.in. wprowadzanie polityki mobilności i strategiitransportowej, dbanie o utrzymanie odpowiednich standardów ruchu pieszego irowerowego, współpraca z Biurem Architektury i Planowania Przestrzennego orazprzygotowywanie koncepcji rozwiązań transportowych zostanie TadeuszBartosiński, dotychczas wicedyrektor Biura Drogownictwa i Komunikacji.
Pionem Infrastruktury Drogowej i Organizacji, zajmującym sięplanowaniem rozwoju sieci drogowej, prowadzeniem polityki parkingowej i współpracąz dzielnicami w zakresie zarządzania drogami gminnymi, a także nadzorem nadZDM, ZTM, ZRiKD i ZOM pokieruje Piotr Sójka, pełniący obecnie funkcję wiceszefaBiura Drogownictwa i Komunikacji. Jak poinformowała Kaznowska nowa strukturabiura nie przewiduje funkcji inżyniera ruchu, którą dotychczas pełnił JanuszGalas.
Wiceprezydent Warszawy na czwartkowej konferencjipodkreśliła, że priorytetem Biura Polityki Mobilności i Transportu będziepoprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego i wprowadzenie w życie założeńwarszawskiej polityki mobilności. „Nowa struktura biura odzwierciedlazmiany przede wszystkim sposobu myślenia na temat mobilności i transportu iwłaśnie bezpieczeństwa” – dodała.
Mieczysław Reksnis podkreślił, że obecnie tworzone sąszczegółowe zapisy regulaminu określającego kompetencje i zadaniaposzczególnych pionów biura.
Jak zaznaczyła Kaznowska w grudniu debatą podsumowującązostały zakończone prace nad projektem warszawskiej polityki mobilności.”Mam nadzieję, że w pierwszym kwartale tego roku ten dokument zostanieuchwalony przez Radę Miasta Stołecznego Warszawy” – dodała.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kaznowska dodała, że wdrożenie polityki mobilności itransportu będzie procesem długofalowym i „niezwykle ważnym”.”Chciałabym też, żebyśmy zintensyfikowali działania nad poprawąbezpieczeństwa ruchu drogowego, planujemy powołanie stałego zespołu ds.bezpieczeństwa i organizacji ruchu, który będzie opiniował proponowanerozwiązania” – mówiła.
Poinformowała również, że ratusz chce powołać zespółroboczy, który będzie uzgadniać projekty organizacji ruchu, szczególnie stałychorganizacji, których jest obecnie około 5 tys. rocznie. „Do prac tegozespołu włączymy wszystkich zainteresowanych, będą stali członkowie i równieżdopraszani” – dodała.
Wiceprezydent stolicy podkreśliła, że jednym z istotnychzadań biura na rok 2017 będzie przeprowadzenie audytu 1 tys. przejść dlapieszych m.in. na Mokotowie, Bielanach, Targówku i w Ursusie. „Wykonaliśmyjuż audyt 3 dzielnic, około 900 przejść, to było Śródmieście, Ochota i PragaPołudnie” – zaznaczyła.
Poinformowała, że w marcu zgłosi na sesji rady miasta zmianydo budżetu, ponieważ chciałaby uruchomić wydzielony, dedykowany programfinansowania poprawy bezpieczeństwa drogowego. „Na 2017 r. to będzie kwota6 mln zł i w ramach tej kwoty rozpoczniemy od poprawy przejść dlapieszych” – dodała. (PAP)
„