Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP Intercity na plusie, ma być jeszcze lepiej

inforail
01.02.2017 10:23

PKP Intercityprzedstawiły dziś wyniki finansowe i przewozowe za rok 2016. Jest dobrze. A mabyć jeszcze lepiej.

Był to dla nas rok rekordowy ? informował Marek Chraniuk,Prezes PKP Intercity. Przewoźnik zanotował 38,5 mln przewiezionych pasażerów,około 1,77 mld zł przychodów ze sprzedanych biletów oraz dodatni wynik finansowyna poziomie 47 mln zł. W porównaniu z rokiem 2015 odnotowaliśmy wzrost o 103,8mln zł. Praca eksploatacyjna osiągnęła poziom 57,5 pociągokilometrów, czyli o25% wyższy niż rok wcześniej.

Prognoza na rok 2016 zakładała 37 mln pasażerów ? mówił MarekChraniuk. Udało się osiągnąć wynik lepszy o 1,5 mln. To pokazuje, że kolejoweprzewozy pasażerskie cieszą się coraz większym zainteresowaniem i coraz więcejpodróżnych wybiera kolej jako preferowaną formę transportu. Jesteśmy bardzozadowoleni z dobrych wyników przewozowych, zwłaszcza wakacyjnych ? dodał PrezesPKP Intercity.

Najlepszy dla przewoźnika był sierpień. Podczas dwóchletnich miesięcy wakacyjnych PKP Intercity przewiozły 8 mln pasażerów. Wsierpniu było to ponad 4 mln podróżnych.

W ubiegłym roku wzrost liczby pasażerów jest widoczny wśródwszystkich grup klientów. Z usług PKP Intercity skorzystało o 51% więcejseniorów, 32% rodzin i 26% studentów. Największe wzrosty Spółka odnotowała wsegmencie pociągów ekonomicznych ? na ich pokładach podróżowało 27% więcejklientów niż w 2015 roku. Wzrosty podróżnych były widoczne na niemal wszystkichtrasach. Największe zanotowano na liniach obsługiwanych nowymi pociągamiPesaDART i FLIRT3: Białystok – Warszawa (+208%.) i Olsztyn – Warszawa (+135%).Nadal wzrost liczby podróżnych widoczny jest w relacjach: Warszawa – Wrocław(+28%) oraz Trójmiasto – Warszawa (+22%). Wciąż najwyższa frekwencja występujew pociągach, kursujących na linii Kraków – Warszawa. W 2016 roku na tej trasiepodróżowało 2,4 mln osób, co oznacza najlepszy wynik w historii Spółki.

Dobry wynik PKP Intercity, zarówno przewozowy, jak i finansowy,to efekt właściwego zarządzania. Daje to wymierne i szybkie efekty, czegobeneficjentami są pasażerowie ? podkreślał minister Andrzej Adamczyk. To dlanas motywacja do polepszania oferty i dostępności usług. Przeprowadziliśmy szeregdziałań, które przyczyniły się do takiego wyniku ? dodał. Wprowadzoneoszczędności to m.in. częściowa rezygnacja z usług firm zewnętrznych iwykonywanie prac zasobami wewnętrznymi czy dynamiczna reakcja nazapotrzebowanie pasażerów ? wyjaśniał Adamczyk.

Plany na 2017 rok

W 2017 roku, oprócz realizacji nowej strategii taborowej,PKP Intercity planuje skupić się na rozwoju obszaru sprzedaży oraz obsługiklienta. Przewoźnikowi zależy na usprawnieniu zakupu biletów przez internet. Wpierwszej połowie roku planowane jest wdrożenie zakupu biletów z różnymizniżkami w jednej transakcji czy wprowadzenie nowych połączeń międzynarodowych.Zakładane jest również poszerzenie oferty biletowej.

Te i wiele innych zmian w założeniach PKP Intercity powinnopozwolić przewieźć ponad 39 milionów pasażerów w 2017 roku, zwiększyć przychódoraz utrzymać dodatni wynik finansowy.