Paryż: RATP zamówiło kolejne składy metra MF2000
infotram
23.11.2007 15:55
Paryż: RATP zamówiło kolejne składy metra MF2000
Régie Autonome des Transports Parisiens (RATP) zamówiło kolejną partię 49 składów metra MF2000 produkowanych przez konsorcjum Alstom Transport, Bombardier Transportation i AREVA TA. Wartość tego zamówienia jest szacowana na 189 milionów euro. Z czego 116 milionów przypadnie dla koncernu Alstom Transport, będącego liderem tego kontraktu. Następnie 63 miliony euro to udział Bombardier Transportation, natomiast 10 milionów euro przypada na AREVA TA. Zamówienie to jest drugą fazą kontraktu ramowego na 161 składów metra MF2000 zawartego w czerwcu 2001 roku z RATP. Pierwsza partia dotyczyła zamówienia 45 składów dla linii numer 2 metra w Paryżu i zamówienie złożono w styczniu 2006 roku z dostawą na lata 2008 –2010. Obecnie zamówione 49 składów ma wejść do służby na linii numer 5 w latach 2010 –2012. Pojazd przedprodukcyjny jest w ruchu od stycznia 2007 roku. Składy MF2000 są częścią planu odnowy taboru metra RATP. Dzięki nowym zakupom zostaną zastąpione starsze składy MF67, które weszły do planowej służby w okresie 1967-1978, które stanowią 40% pojazdów metra w Paryżu. Nowe pociągi MF2000 wejdą do służby na liniach 2 (Porte Dauphine-Nation), 5 (Place d’Italie-Bobigny) oraz 9 (Pont de Sèvres-Mairie de Montreuil). Dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii rozruchu impulsowego w składy MF2000 zużywają o 30% mniej energii, niż starsze składy metra. Dodatkowo polepszone parametry ruchowe zezwolą na zwiększenie prędkości, co doprowadzi do nieznacznego skrócenia rozkładowego czasu jazdy. Pojazd wyposażono również w system monitoringu zaprojektowanego przez AREVA TA, które jest również jego wykonawcą.
Źródło: Komunikat prasowy Bombardier, Alstom
Więcej z Działu Kontrakty
Gdański tramwaj wodny już pływa!
19.06.2006
Gdański Projekt Komunikacyjny
02.06.2006
Łódź: Wymieniają słupy i trakcję
02.06.2006
Wrocław: Alstom inwestuje we Wrocławiu
26.05.2006
Łódź: Nowe tablice w tramwajach
26.05.2006
Gdyński tramwaj wodny
21.05.2006
Zgierz: O Kuraku zapomniano
21.05.2006
Poznań: Będą wymieniać tory
21.05.2006
Łódź: Awaria za awarią
21.05.2006
Łódź: Starych tramwajów czar
21.05.2006
Katowice: Tramwajowe stłuczki
21.05.2006
Powrót tramwaju do Olsztyna
14.05.2006
Warszawa: Metro drąży na Bielany
12.05.2006
Warszawa: Tramwajowy korek
12.05.2006
Poznań: Tramwaje wracają na Winogrady
12.05.2006
Łódź: Miasto w korku
12.05.2006
Łódź: Przejażdżka zabytkiem
12.05.2006
Kraków: Wysepka tramwajowej niezgody
12.05.2006
Więcej z Działu Przewoźnicy
Inowrocław: Tramwaj wraca do centrum
03.11.2010
Będzin: Akcja TRAMWAJ
03.11.2010
Pekin: Modernizacja metra
03.11.2010
Powstają tramwaje dla Szczecina
03.11.2010
Randstadtrail po raz drugi
02.11.2010
Olsztyn: Tramwajom mówią nie
02.11.2010
Warszawa: „Swingi” pojadą wolniej
29.10.2010
Gdańsk: ZKM sprzedaje wagony 105Na
26.10.2010
Układ siedzeń w metrze
25.10.2010
Gdańsk: Chełm zadowolony z „jedynki”
22.10.2010
Madryt: Nowy odcinek metra
21.10.2010
Kalkuta: Dłuższe metro
21.10.2010
Poznań: Zderzyły się tramwaje
17.10.2010
Siemens dostarczy pociagi dla metra
14.10.2010
Fiat Cityway
11.10.2010
Korwin-Mikke postawi na metro
08.10.2010
Tramwaje i metro w Rzymie
05.10.2010
Warszawa: Ostry bój o pociągi metra
02.10.2010
Więcej z Działu Producenci
Solaris zwiększa zatrudnienie
07.09.2010
Poznań: Kolejna jazda testowa Tramino
25.08.2010
Bydgoszcz: Będą nowe tramwaje
27.07.2010
Wybraliście Swinga
15.06.2010
Tramino dopuszczony do ruchu ulicznego
18.05.2010
Pierwsza PESA Swing zaprezentowana
15.05.2010
Poznań: Tramino znowu na testach
21.04.2010
Nowe tramwaje z Białorusi
06.04.2010
Tramino wyjeżdża na miasto
24.02.2010
Bolechowo: Solaris zatrudnia
02.02.2010
Bydgoszcz: PESA buduje nową halę
07.01.2010
Solaris wygrywa bój o Poznań
23.12.2009
Poznań: Pesa nie odpuszcza
14.12.2009
Więcej z Działu Infrastruktura
Łódź: MPK przeniesie trakcję
02.11.2010
Warszawa: Nie pętla tylko zawrotka
20.10.2010
Warszawa: Ewakuacja w metrze
07.09.2010
Kraków planuje budowę metra
06.09.2010