Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wszystkie Tu-154 uziemione

infoair
27.12.2016 10:43

Wszystkieeksploatowane jeszcze w Rosji samoloty Tu-154 mają zakaz wykonywania lotów doczasu wyjaśnienia przyczyn katastrofy maszyny tego typu, która w niedzielęrunęła do Morza Czarnego – poinformowała we wtorek agencja Interfax, powołującsię na anonimowe źródło.

Rosyjskie media podały we wtorek rano, że jak dotąd wydobyto13 ciał i 156 fragmentów ciał ofiar katastrofy. Szczątki są transportowane doMoskwy, gdzie w tamtejszym instytucie medycyny sądowej są poddawane identyfikacji.

Cytowani przez agencję TASS przedstawiciele władzpoinformowali również, że znaleziono siedem fragmentów samolotu; cztery z nichjuż wydobyto na powierzchnię – w tym część ogona, w której powinny znajdowaćsię czarne skrzynki samolotu.

Wcześniej we wtorek TASS podała za źródłami w rosyjskichstrukturach siłowych, że na miejscu niedzielnej katastrofy Tu-154 nurkowieznaleźli jedną z czarnych skrzynek, najpewniej należącą do tej maszyny.

Według mediów znalezione urządzenie zawiera parametry lotu,a eksperci oceniają stan rejestratora jako dobry. Zlokalizowano też drugączarną skrzynkę, która w najbliższym czasie ma zostać wydobyta na powierzchnię.

Czarne skrzynki będą odczytywane w laboratorium jednego zinstytutów ministerstwa obrony Rosji w Lubiercach koło Moskwy.

TASS napisał, że obecnie jako główna wersja katastrofyTu-154 rozpatrywana jest teoria zakładająca, że do silnika samolotu dostały sięobce przedmioty. Źródła w strukturach siłowych utrzymują, że jako możliwąprzyczynę wypadku rozważa się też błąd pilota i techniczną niesprawnośćsamolotu. Wcześniej mówiono też o paliwie złej jakości, które miało doprowadzićdo utraty mocy silnika.

Tu-154 zniknął z radarów w niedzielę dwie minuty po starciez lotniska Soczi-Adler i spadł do Morza Czarnego. Panowały wówczas dobrewarunki pogodowe. Na pokładzie znajdowały się 92 osoby: 84 pasażerów i ośmiu członkówzałogi; wszyscy zginęli.

Samolotem podróżowało 64 członków słynnego ChóruAleksandrowa, którzy byli w drodze do bazy lotniczej Hmejmim w Syrii, wojskowejczęści lotniska w Latakii, gdzie mieli dać noworoczny koncert. Na pokładziebyło także dziewięciu rosyjskich dziennikarzy.

Samolot wyruszył z Moskwy, a w Soczi miał międzylądowanie wcelu uzupełnienia paliwa.

Tu-154 obecnie są używane w Rosji tylko przez przewoźnikówpaństwowych – rząd, poszczególne resorty i koncerny z dominującym udziałemskarbu państwa. Federalna Agencja Transportu Lotniczego (Rosawiacja) zaleciłaprzewoźnikom niepaństwowym wycofanie z eksploatacji z dniem 1 lipca 2011 rokusamolotów Tu-154M. Wcześniej Federalna Służba Nadzoru w Sferze Transportu(Rostransnadzor) wstrzymała eksploatację w Rosji samolotów Tu-154B.