Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rok Flirtów w PKP Intercity ? bez większych problemów eksploatacyjnych

inforail
11.12.2016 11:13

PKP Intercity iStadler świętowali dziś pierwszą rocznicę wprowadzenia do eksploatacjiFlirtów3. Ostatnie 12 miesięcy były całkiem dobrym okresem i dla przewoźnika idla producenta. Przede wszystkim zadowoleni powinni być pasażerowie.

Wprowadzenie do ruchu Flirtów3, a także Dartów, znaczącopoprawiło jakość podróży dla klientów pociągów klasy ekonomicznej. Na wybranychpołączeniach zastąpiły one składy wagonowe. Zmiany wiązały się też ze zmianąkategorii pociągów. Nowe jednostki obsługują bowiem pociągi IC.

W ciągu roku Flirty3 przewiozły 3,2 mln pasażerów, wykonującprzy tym 13 tysięcy przejazdów i pokonując 6,5 mln kilometrów. Od 13 grudnia2015 roku, kiedy to po raz pierwszy wyjechały na trasy, dotarły do 60 polskichmiast, pokonując około 19 tysięcy km dziennie. Najdłuższa trasa obsługiwanaprzez te jednostki to połączenie ze Świnoujścia do Krakowa, liczące 870 km. W ciągu ostatnich 12miesięcy Stadler, który odpowiada za obsługę techniczną pojazdów, wykonał 480przeglądów planowych. Dodajmy, że do tego dochodzą naprawy powypadkowe iwynikające z bieżącej eksploatacji.

Flirty przez cały rok eksploatacji jeździły z ciągłymwykorzystaniem maksymalnej liczby pojazdów ? 18 z 20. Jesteśmy dumni, że składywyprodukowane przez nas tak dobrze się sprawują. Nieprzerwanie dokładamywszelkich starań, aby były maksymalnie niezawodne i jak najlepiej służyłypasażerom i przewoźnikowi ? mówi Christian Spichiger, szef Stadler Polska.

Z nowych jednostek zadowolony jest też przewoźnik. To także dziękinim rośnie liczba pasażerów PKP Intercity. Najchętniej korzystają z nich na trasachz Olsztyna do Warszawy, z Bydgoszczy do Warszawy i z Krakowa do Łodzi.

Widzimy, że nasi pasażerowie są zadowoleni z nowoczesnychskładów i chwalą ich komfort ? mówi Marek Chraniuk, Prezes PKP Intercity. Cowięcej, obserwujemy, że na trasach, na których kursują Flirty, jesteśmybardziej konkurencyjni wobec innych środków transportu. Dzięki wysokiemustandardowi podróży oraz krótszym czasom przejazdu pasażerowie z mniejszychmiast, takich jak Toruń czy Olsztyn, wracają do kolei ? dodaje.

W ciągu roku, na pokładach pociągów FLIRT3 odnotowano ponad1 mln połączeń z siecią WiFi. Średni czas spędzony w internecie wyniósł ok. 90minut. Natomiast w wagonie gastronomicznym WARS podróżni zamówili blisko 124tys. posiłków i ponad 192 tys. napojów.

Pociągi FLIRT3 zapewniają komfortową podróż w dobrej cenie.Na pokładzie nowoczesnych pojazdów znajduje się wiele udogodnień dla pasażerów? wygodne fotele, gniazdka elektryczne czy indywidualne oświetlenie. Cały składjest klimatyzowany, a do dyspozycji pasażerów jest bezprzewodowa sieć Wi-Fi.Dodatkowo pociągi zostały przystosowane do potrzeb rodzin z dziećmi czypodróżnych o ograniczonej mobilności ruchowej.