Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wspólny bilet dla większej liczby Wielkopolan

inforail
06.12.2016 12:26

Więcej niż dotąd mieszkańcówWielkopolski będzie mogło na jednym bilecie dojechać do Poznania i podróżowaćpo mieście komunikacją publiczną. W przyszłym roku zasięg obowiązywania biletuBus-Tramwaj-Kolej zostanie rozszerzony z 30 do 50 kilometrów od Poznania.

Oferta jest kierowana do osób regularnie korzystających zkolei regionalnej oraz transportu publicznego stolicy Wielkopolski. Wedługszacunków, rozwiązanie jest 20-40 proc. tańsze, niż zakup dwóch oddzielnychbiletów miesięcznych.

Władze miasta liczą, że przedsięwzięcie będzie skutkowałomniejszą liczbą samochodów wjeżdżających do stolicy Wielkopolski, władzeregionu spodziewają się jeszcze większego zainteresowania pociągami waglomeracji. Uruchomienie biletu Bus-Tramwaj-Kolej (BTK) na szerszym niż dotądobszarze ma nastąpić wiosną 2017 roku.

Bilety BTK wprowadziły w grudniu 2012 roku spółki: PrzewozyRegionalne i Koleje Wielkopolskie, wraz z Zarządem Transportu Miejskiego wPoznaniu. Funkcjonują w postaci papierowej, z nadrukowaną dodatkową informacjąo ważności w komunikacji miejskiej ZTM w Poznaniu.

„Bilet BTK zdaje egzamin i budzi coraz większezainteresowanie wśród potencjalnych pasażerów mieszkających nieco dalej niż wpromieniu 30 km od Poznania. Dlatego chcemy rozszerzyć jego działanie do granicplanowanej kolei aglomeracyjnej, tj. terenów odległych o ok. 50 km od Poznania”? powiedział we wtorek na konferencji prasowej wicemarszałek województwa wielkopolskiegoWojciech Jankowiak.

Jak podał, obecnie sprzedawanych jest ok. 60 tys. biletówBTK rocznie. Po rozszerzeniu strefy, liczba zainteresowanych tymi biletami możebyć, według wstępnych założeń, nawet trzykrotnie większa. „Z nowegorozwiązania skorzystają m.in. mieszkańcy Gniezna, Wrześni, Jarocina, Kosciana,Nowego Tomyśla czy Wągrowca. Chcemy, by rozszerzony bilet kolejowy był droższyod zwykłego o ok. 20 zł” – powiedział Wojciech Jankowiak.

Wiceprezydent Poznania Maciej Wudarski zapewnił, żepoznańskie tramwaje i autobusy będą w stanie obsłużyć większą liczbę pasażerów,użytkowników biletów BTK. „To kolejna zachęta do tego, by nie korzystać ztransportu samochodowego, by mieszkańcy Poznania i aglomeracji pamiętali otransporcie publicznym. Jestem przekonany, że takie rozwiązanie wszystkim sięopłaci” ? powiedział.

Na nowym rozwiązaniu skorzystają także właściciele biletówmiesięcznych ZTM. Według zapowiedzi, od wiosny 2017 roku będą mogli jeździćpociągami po Poznaniu bez dodatkowych opłat.

Przygotowanie nowej oferty dla pasażerów PrzewozówRegionalnych i Kolei Wielkopolskich oraz transportu publicznego ZTM Poznań toefekt współpracy Urzędu Miasta Poznania i Urzędu Marszałkowskiego WojewództwaWielkopolskiego. Samorządy w ciągu najbliższych tygodni chcą dopracowaćszczegóły rozliczeń między przewoźnikami.