Remtrak może wykonywać naprawy P4, ale nie modernizacje

inforail
28.11.2016 06:53

PKP Intercitypotrzebują firmy zewnętrznej, aby wykonać modernizację wagonu, mimo, że mająswój zakład. Chodzi rzecz jasna o Remtrak.

Musimy odróżnić działania naprawcze od głębokiejmodernizacji ? twierdzi Marcin Guryniuk, Prezes Polskiego Taboru Szynowego.Rzeczywiście PKP Intercity zapewniły sobie zaplecze w postaci Remtraku. Nie mająjednak zaplecza jeśli chodzi o modernizacje wagonów ? dodaje.

Zdaniem Guryniuka wszyscy kluczowi producenci kolejowi wPolsce specjalizują się w takich pracach modernizacyjnych. Szef PolskiegoTaboru Szynowego wymienia H.Cegielski-FPS,PESĘ i Newag. To właśnie te firmy mają odgrywać kluczową rolę w modernizacjachwagonów. Zdaniem Guryniuka Remtrak nie jest przygotowany do wykonywaniagłębokich modernizacji.

Szef Polskiego Taboru Szynowego zwraca uwagę na jeszczejedną istotną kwestię dotyczącą tego zakresu działalności przewoźnika. W prawiezamówień publicznych jest instytucja dialogu technicznego. Zachęcam dozaproszenia producentów do rozmów, takie działanie może być bardziej efektywne ?twierdzi Guryniuk. Przypomnijmy, że strategia taborowa PKP Intercity, o którejpisaliśmy już na łamach InfoRail, zakłada modernizacje około 450 wagonów.