Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zakres modernizacji EN57 Przewozów Regionalnych – dalsze inforamcje

inforail
20.10.2016 10:02

Wreszcie doczekaliśmysię publikacji SIWZ w przetargu na wykonanie modernizacji EN57 PrzewozówRegionalnych.

Fajerwerków nie będzie, bo przy tych jednostkach już nicraczej nas zaskoczyć nie może. I tak. Zmodernizowane pojazdy będą przeznaczonedo realizacji pracy przewozowej w ruchu regionalnym z prędkością maksymalną conajmniej 120 km/h na różnych kategoriach linii kolejowych o peronach owysokościach 300-1000 mm. Technologia modernizacji pojazdu oraz zakres wyposażeniazaplecza warsztatowego zamawiającego, musi umożliwiać wykonanie czynnościutrzymaniowych na poziomach od P1 do P4 w zapleczach technicznych przewoźnika.Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia zobligowany jest do dokonaniaprzeszkolenia, a następnie certyfikowania przedstawicieli zamawiającego wzakresie wykonania przeglądów na poziomach od P1 do P4. Zmodernizowane Pojazdypowinny spełniać ogólne wymagania w zakresie przystosowania do ruchuregionalnego. Konstrukcja oraz wyposażenie powinny zapewniać komfortową podróżw czasie przejazdu co najmniej do 4 godzin.

Zamawiający wymaga, aby współczynnik gotowości technicznej każdegoPojazdu nie był niższy od 0,93. Żywotność każdej jednostki po modernizacji to 30 lat. 

Zamawiający określił też interwał pomiędzy poziomamiutrzymania:

P1 nie mniej niż 2 500 km albo 7 dni

P2 nie mniej niż 20 000 km albo 45 dni

P3 nie mniej niż 250 000 km / 2,5 roku

P4 nie mniej niż 500 000 km / 5 lat

P5 nie mniej niż 3 200 000 km / 30 lat.

Modernizacja będzie obejmować:

1) Układ napędowy, m.in. poprzez zastosowanie dwóchfalowników trakcyjnych w technologii IGBT, sterownika mikroprocesorowego inowych silników asynchronicznych prądu przemiennego. Prędkość pojazdu ma zostaćpodwyższona do 120 km/h.

2) Silniki trakcyjne ? mają być nowe, asynchroniczne, zchłodzeniem wymuszonym wentylatorami, moc silnika: min. 250kVA, masa silnika:max. 850kg, współczynnik mocy: większy niż 0,85.

3) Przyśpieszenie rozruchu – minimalne przyśpieszenie0,8÷1,1 m/s2 (w zakresie prędkości 0-40 km/h na torze prostym, poziomym,szyny mokre, obciążenie nominalne ? łączna ilość miejsc siedzących x 70 kg.

4) Hamulce – wszystkie aparaty układu hamulca powinny byćzintegrowane na tablicach pneumatycznych wagonowych (mocowanych na podwoziuwagonów), natomiast aparaty sterowania hamulcem pociągu, wymagające obsługiprzez maszynistę, powinny być zintegrowane na tablicach pneumatycznychmontowanych w kabinach maszynisty lub w jej bezpośrednim sąsiedztwie.

5) Sprzęgi ? zmodernizowane mają być zarówno sprzęgimiędzywagonowe, jak i czołowe.

6) Poszycie pudła ? zamawiający nie dopuszcza zastosowaniaposzycia ryflowanego.

7) Kolorystyka ? i tu nie mamy konkretnych wytycznych, wiążesię to z tajemniczym zmienianiem malatury pojazdów Przewozów Regionalnych. Wykonawcaprzedstawi do akceptacji zamawiającego trzy warianty wykonania zewnętrznej iwewnętrznej powłoki lakierniczej zgodne z wytycznymi przedstawionymi wcześniejprzez zamawiającego.

8) Drzwi ? nowe, zarówno zewnętrzne (otwierane przyciskiem),jak i międzywagonowe.

9 Przedział pasażerski ? w kolorystyce uzgodnionej zwykonawcą. Podobnie jak w przypadku malatury trzeba będzie przedstawić 3warianty. Jeżeli chodzi o fotele to ma być to układ naprzeciwległy i rzędowy wukładzie 2+2. Fotele skierowane prostopadle do osi wzdłużnej pojazdu.Zamawiający nie dopuszcza zastosowania, poza siedzeniami uchylnymi, układufoteli bokiem do kierunku jazdy, typu „metro”. W każdym składzie mająbyć miejsca do przewozu 4 rowerów. Jednostki mają być dostoswane do potrzebniepełnosprawnych. Należy wydzielić co najmniej dwa miejsca do mocowania wózkainwalidzkiego z pasażerem zgodnie i siedzenia uchylne. Mają być gniazdaelektryczne, oświetlenie LED, klimatyzacja, stoliki oraz miejsce pod kasowniki i biletomaty.

10) Kabina maszynisty – pojazd musi być przystosowany doobsługi jednoosobowej. Stanowisko maszynisty umieszczone w osi wzdłużnejpojazdu. Rozmieszczenie stanowiska maszynisty powinno zapewniać bezpieczneprowadzenie pociągu, prawidłową obserwację szlaku kolejowego, drzwiwejściowych, jak również ergonomiczną obsługę urządzeń sterowania i kontrolipojazdu znajdujących się w kabinie.

11) WC – Dwa przedziały, w tym jeden dostosowany dla osóbniepełnosprawnych z możliwością przewijania niemowląt, w układzie zamkniętym.

12) W pojeździe ma zostać zabudowany system monitoringu, obejmującycałe wnętrze pojazdu za wyjątkiem toalet i otoczenie pojazdu (boki, obszarprzed i za pojazdem, pantografy oraz sprzęgi) z możliwością podglądu orazrejestracją obrazów z poszczególnych kamer, rozmieszczenie i parametry kameroraz ich liczba powinna umożliwiać identyfikację pasażerów znajdujących się wpojeździe, z możliwością rejestracji i podglądu.

13) System diagnostyki pokładowej ma stanowić laptop pokładowy.

14) Pojazd należy wyposażyć w system liczenia pasażerówumożliwiający rejestrację ilości pasażerów wsiadających oraz wysiadających nawszystkich przystankach przez wszystkie drzwi.

To tylko podstawowe i najważniejsze parametry technicznewymagane w SIWZ, pozostałe dane można znaleźć na stronie przewoźnika.