Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przewozy Regionalne z 50% udziałem taboru nowego lub zmodernizowanego

inforail
29.09.2016 13:33

50% taboruobsługiwanego przez Przewozy Regionalne to tabor nowy lub zmodernizowany ? mówiKrzysztof Mamiński, szef przewoźnika.

Trzeba jednak wyjaśnić, że ten odsetek obejmuje jużplanowane zakupy 10 pojazdów i modernizacje kolejnych 36. Wczorajinformowaliśmy na łamach InfoRail, że przewoźnik zawarł umowę kredytową i ladadzień planuje ogłosić stosowne przetargi.

Ale to nie koniec. Program na lata 2019-2021 zakłada kolejnezakupy i modernizacje. Trudno sobie wyobrazić, żebyśmy zakończyli ten proces natych kilkudziesięciu pojazdach ? mówi Mamiński. Przypomina też, że marszałkowiekupują pojazdy, które są eksploatowane przez Przewozy Regionalne. Wiemy, że wnajbliższych latach będą też użyczać nam ten tabor. My chcemy przygotować siędo dalszego procesu modernizacyjnego ? dodaje Mamiński. Dlaczego po roku 2019?Otóż do 2018 roku przewoźnik nie może pozyskać środków unijnych. Gdyby już dziśPrzewozy Regionalne mogły dostać pieniądze z Unii Europejskiej w ciągu trzechlat cały park taborowy stanowiłyby jednostki nowe bądź zmodernizowane ?prognozuje Mamiński.

Przypomnijmy, że Przewozy Regionalne chcą pozyskać w ciągunajbliższych kilkunastu miesięcy 10 nowych składów, z czego 3 to autobusyszynowe oraz zmodernizować 36 posiadanych pociągów, najpewniej serii EN57.

Tymczasem cały czas nie mamy oficjalnego potwierdzenia czydo Przewozów Regionalnych trafią jednostki modernizowane przez FPS. Aniprzewoźnik ani też wykonawca prac modernizacyjnych nie potwierdzają tychdoniesień. Jedyna pewna informacja to ta, że usługę zamówiła Spółka PolskiTabor Szynowy.