Komunikacja zastępcza za Gamy była, ale wcale nie za często

inforail
29.09.2016 08:26

Mamy dane dotyczącekomunikacji zastępczej uruchamianej za pociągi na trasie Zamość ? Rzeszów.

W sieci można było znaleźć informacje o powtarzających sięprzypadkach odwoływania połączeń, tymczasem z danych przewoźnika wynika, że wokresie od grudnia 2014 do lipca 2016 mieliśmy zaledwie trzy miesiącekrytyczne. W pozostałych przypadkach były to zdarzenia sporadyczne. Należy teżzauważyć, że większa liczba odwołanych połączeń została odnotowana w lipcu br.,kiedy też znacznie wzrosła liczba uruchamianych na tej trasie.

Przewoźnik przyznaje, że powodem uruchamiania zastępczejkomunikacji autobusowej na trasie Rzeszów Główny ? Zamość ? Rzeszów Główny jestawaryjność lokomotyw spalinowych SU160. Zaznacza też, że w zakresie lokomotywspalinowych nie dysponuje alternatywnym taborem, który mogłyby zostaćwykorzystany do obsługi pociągów do i z Zamościa.

Poniżej przedstawiamy dane dotyczące odwołanych połączeń www. okresie.

miesiąc

liczba uruchamianych
pociągów Rzeszów-Zamość
i Zamość-Rzeszów w miesiącu

liczba przypadków
uruchomienia
komunikacji zastępczej

12-2014

36

0

01-2015

62

0

02-2015

56

2

03-2015

62

0

04-2015

59

3

05-2015

62

7

06-2015

60

6

07-2015

62

11

08-2015

62

7

09-2015

60

3

10-2015

62

4

11-2015

60

7

12-2015

70

8

01-2016

86

22

02-2016

112

36

03-2016

8

2

04-2016

36

4

05-2016

52

2

06-2016

52

2

07-2016

124

46

Mamy także informacje na temat kosztów komunikacjizastępczej. I tak jednorazowy koszt uruchomienia zastępczej komunikacjiautobusowej wynosi 4,50 zł brutto za kilometr trasy przejechanej przez jedenautobus. W ujęciu średniego kosztu za jeden kurs kształtuje się on na poziomie1472,00 zł brutto. Średniomiesięczny koszt uruchamiania zastępczej komunikacjiautobusowej na trasie Rzeszów Główny – Zamość – Rzeszów Główny wyniósł w miesiącusierpniu 2016 r. 75 072 zł.