Lokomotywa Eurodual UK [ZDJĘCIA]
Kolejnymzaprezentowanym przez Stadlera na InnoTrans pojazdem jest lokomotywa EurodualUK. Jak sama nazwa wskazuje maszyna, która ma docelowo jeździć również poliniach niezelektryfikowanych, musi mieć opcję poruszania się bez napęduelektrycznego.
Stąd też Stadler zaprojektował lokomotywę dwusystemową,napędzaną zarówno silnikiem elektrycznym, jak i spalinowym. Takie hybrydowemaszyny mogą być wykorzystywane na wszystkich trasach, dzięki czemu zwiększająelastyczność użytkowania i transportu oraz zmniejszają jego koszt. LokomotywaEURODUAL jest wszechstronną jednostką z mocnym napędem elektrycznym. Moc do7000 kW pozwala prowadzić z odpowiednią prędkością ciężkie pociągi na częstouczęszczanych trasach. Sześcioosiowa lokomotywa osiąga siłę ciągu do 500 kN.Maksymalna prędkość lokomotywy to 160 km/h.
W Berlinie Stadler prezentuje czteroosiową lokomotywęprzeznaczoną na rynek brytyjski. Charakteryzuje się ona niskimi naciskiem naoś, podobnie jak wszystkie lokomotywy z rodziny Eurodual. Producent podkreśla,że maszyny spełniają też rygorystyczne brytyjskie normy, również te z zakresuochrony środowiska. Stadler dostarczy 10 takich lokomotyw dla swojego klienta ?BRLL/DRS. Będą one zgodne z normami TSI. Zgodnie z wymaganiami klientazapewniają niższe koszty operacyjne.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„