71 ezt-ów dla Kolei Mazowieckich, w tym dwuczłonowe
Koleje Mazowieckie,mając na uwadze przede wszystkim stałą poprawę jakości realizowanych przewozówpasażerskich, do 2022 r. planują zakup łącznie 71 sztuk nowego taboru. Wśródnich mowa jest o jednostkach dwuczłonowych. Byłyby to pierwsze takie pojazdy whistorii firmy.
Przewoźnik poinformował, że obecnie przygotowywana jest procedurazamówienia publicznego na dostawę ezt w opcji obejmującej 6 ezt jako zamówieniepodstawowe oraz 65 ezt w opcji.
Spółka planuje zakup pojazdów z wykorzystaniem środków unijnychz perspektywy na lata 2014 – 2020. Do tej pory Koleje Mazowieckie z powodzeniemkorzystały z dotacji unijnych podczas realizacji inwestycji związanych zzakupem nowoczesnego taboru, m.in. pięcioczłonowych elektrycznych zespołówtrakcyjnych czy wagonów piętrowych oraz lokomotyw elektrycznych do obsługipociągów uruchamianych w systemie „push-pull”, a również modernizacji starszegotaboru.
Codzienne funkcjonowanie milionów Mazowszan bezpasażerskiego transportu kolejowego byłoby praktycznie niemożliwe. A my, jakoprzewoźnik odpowiedzialny oraz stawiający poprzeczkę wysoko, chcemy, by podróżnaszymi pociągami była na jak najwyższym poziomie. To dlatego od lat, przyogromnym wsparciu naszego właściciela – Samorządu Województwa Mazowieckiego -oraz dzięki efektywnemu wykorzystaniu środków unijnych realizujemy kolejneinwestycje. Kupujemy nowoczesne pojazdy oraz modernizujemy te, które obecnieposiadamy. Nasze starania o wysoki standard usług każdego roku mająodzwierciedlenie w wysokich wynikach przewozowych – zapewnia Artur Radwan,prezes zarządu Kolei Mazowieckich.
Do 2022 r. Koleje Mazowieckie planują zakup łącznie 71 sztuknowego taboru, w tym:
? 6 sztuknowych pięcioczłonowych ezt,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
? 10 sztuknowych dwuczłonowych ezt,
? 55 sztuknowych pięcioczłonowych ezt.
Koleje Mazowieckie są pod względem nowoczesnego taboruniekwestionowanym liderem wśród przewoźników regionalnych. Nie zamierzamy tejpozycji oddać, dlatego systematycznie powiększamy nasz park taborowy o nowepojazdy. Nie inaczej będzie w przyszłych latach – zapowiada Czesław Sulima,członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.