Sztokholm na razie nie dla PESY, wygrywa Stadler
Stadler wygrywaprzetarg na dostawę 22 ezt-ów do obsługi połączeń na północ i wschód od Sztokholmuw ramach kolei aglomeracyjnej Roslagsbanan. W przetargu startowała także PESA,jak również Bombardier, CAF i Vossloh.
Wartość zamówienia obejmującego jednostki dość nietypowe, boprzystosowane do skrajni 891 mm, to 2 mld koron. Dostawy pociągów mają rozpocząćsię w 2020 roku, a do eksploatacji wejdą w 2021 roku. Uzupełnią tabordostarczony w latach 1988-1995 przez ABB.
Każda jednostka będzie miała 30 m długości i 3 człony.Zabierze na swój pokład 300 pasażerów, z czego 150 na miejscach siedzących.Składy będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, a takżerowerzystów.
Umowa zawiera opcję na zakup kolejnych 45 jednostek, takżetrzyczłonowych.
Pociągi mają być wykorzystywane na liniach wąskotorowejkolei Roslagsbanan, liczącej 65 km. Dzięki temu częstotliwość kursowaniapociągów wzrośnie do 10 minut.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Inwestycja w pociągi jest absolutnie konieczna aby zwiększyćczęstotliwość kursowania ? mówi Caroline Ottosson, szefowa kolei. Konkurencjabyła duża, jesteśmy zadowoleni z wyniku. Stadler złożył najkorzystniejsząofertę pod względem ceny i jakości ? dodaje.
„