Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowa jakość połączeń EC w Czechach

inforail
23.08.2016 09:52

Ceske drahywprowadziły do eksploatacji na liniach Praga ? Hamburg i Praga – Bratysława nowe,a dokładniej rzecz ujmując zmodernizowane, wagony.

Oferują one komfort osobom na wózkach inwalidzkich.Pasażerowie mogą podróżować w klimatyzowanych pojazdach, w których wydzielono specjalnyprzedział dla osób z dziećmi, a także miejsca do przewozu rowerów i wózków. Wagonykursują na trasach Praga ? Berlin ? Hamburg oraz Praga ? Brno ? Bratysława.

Do eksploatacji zostało skierowanych dziewięćzmodernizowanych bezprzedziałowych wagonów serii Bhmpz 228. Oferują onesiedzenia ustawione tak jak w samolotach, składane stoliki ale i fotele wukładzie vis-a-vis pomiędzy którymi zainstalowano większe stoły ze składanymiskrzydłami. Siedzenia są pokryte tkaniną. Pomiędzy nimi zamontowano gniazdka230V do zasilania małych urządzeń elektronicznych i porty USB. Pasażerowie mająrównież do dyspozycji łącze internetowe WiFi. Dane o kursie można znaleźć wsystemie informacji audiowizualnej z ekranami LCD. Wagony mają także wydzielonemiejsce na bagaż ponadgabarytowy.

Toalety przystosowane są dla osób niepełnosprawnych. Jest wnich również przewijak dla niemowląt.

Obok toalety umieszczony został przedział dla podróżnych zdziećmi. Mogą w nim podróżować cztery osoby. Oferuje on duży stół z składanymiskrzydłami, które mogą być używane do malowania lub gier stołowych.

W wagonie może podróżować 61 pasażerów.

Kolejnych dziewięć pojazdów Bdmpz 227 oferuje pasażerom 72wyścielane fotele o podobnej konstrukcji jak w poprzednio omawianym modelu. Jesttu miejsce do przewozu 8 rowerów. Są gniazdka elektryczne, stoły, półki nabagaż wielkogabarytowy i połączenie Wi-Fi, podobnie jak w modelu 228.

Ceske drahy obecnie stopniowo wprowadzają do ruchu ww.wagony w składach pociągów Eurocity.