50 mln będzie kosztowała komunikacja zastępcza z Grodziska do Warszawy
Na podstawiedokonanych na chwilę obecną analiz koszt obsługi zastępczej komunikacjiautobusowej między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą został oszacowany na 50mln zł.
Jak poinformował Sekretarz Stanu w MIB Kazimierz Smoliński kosztyte w znaczącym stopniu będą pokryte przez przyszłego wykonawcę robót w ramachprowadzenia prac modernizacyjnych. PKP PLK podpisały umowę na dofinansowanieprojektu pn. ?Prace na linii kolejowej Warszawa Włochy ? Grodzisk Mazowiecki(linia nr 447)? w ramach realizacji inwestycji współfinansowanych z Instrumentu?Łącząc Europę? (ang. Connecting Europe Facility ? CEF).
Rozpoczęcie robót budowlanych związanych z modernizacjąlinii kolejowej nr 447 planowane jest w maju 2017 r. Obecnie trwają pracezwiązane z przygotowaniem optymalnego rozwiązania dla zorganizowania zastępczejkomunikacji autobusowej. I tak od czerwca br. odbywają się, organizowane przezWojewodę Mazowieckiego, spotkania z samorządami oraz zarządcami dróg. Celemprzeprowadzania tych spotkań jest wypracowanie właściwego modelu prowadzeniakomunikacji zastępczej (m.in. lokalizacji przystanków oraz koordynacji działańzwiązanych z inwestycjami, które mogą oddziaływać na jakość komunikacji w czasieprowadzonej modernizacji).
Równolegle powadzone są również rozmowy między PKP PLK aprzewoźnikami kolejowymi obsługującymi ruch na linii kolejowej nr 447 -Kolejami Mazowieckimi oraz Szybką Koleją Miejską, reprezentowanymi przez ZarządTransportu Miejskiego m.st. Warszawy – dotyczące udziału w finansowaniuinwestycji. W przypadku planowego podpisania porozumienia z przewoźnikamikolejowymi (IV kwartał br.) koncepcja prowadzenia zastępczej komunikacjiautobusowej podana zostanie do publicznej wiadomości na początku 2017 r.
Tymczasem Ministerstwo prowadzi monitoring wszystkichrealizowanych przez PKP PLK SA inwestycji na sieci kolejowej. Priorytetem jestsprawna i właściwa realizacja działań inwestycyjnych i w tym zakresie resort nabieżąco monitoruje postępy w realizacji poszczególnych projektów ? informuje Smoliński.Szczegółowej analizie podlegają m.in. terminowość pozyskiwania decyzjiadministracyjnych oraz prowadzenia postępowań przetargowych, które stanowiąpunkty krytyczne w trakcie przygotowania projektu do realizacji. Na etapierobót budowlanych na bieżąco monitorowane są postępy prac mające na celurozwiązywanie problemów i minimalizację pojawiających się w ramach projektów ryzyk.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Podejmowane są również działania w kontekście usprawnieniaprocesu przygotowania i realizacji projektów inwestycyjnych na każdym etapie, wszczególności w kontekście obowiązujących przepisów i korekty funkcjonowaniaPKP PLK, w tym m.in. działania dotyczące usprawnienia procesu przetargowego postronie Spółki. Wprowadzenie stosownych zmian pozwala na minimalizację ryzyk iprzyczynia się do realizacji projektów w zakładanych terminach.
„