Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Więcej pociągów do Kielc? Dopiero po remoncie i jeśli będą środki

inforail
09.08.2016 07:55

W ramach ofertyprzewozowej PKP Intercity, wykonywanej na zamówienie Ministra Infrastruktury iBudownictwa, nie jest obecnie możliwy wzrost liczby pociągów na trasie Warszawa- Kielce. Dlaczego? Otóż powód jest prosty.

Jak informuje resort linia kolejowa nr 8 łącząca Warszawę zeSkarżyskiem-Kamienną i Kielcami na dużym odcinku jest jednotorowa zprzepustowością nie pozwalającą na uruchomienie pociągów dalekobieżnych wgodzinach zapewniających wysoką frekwencję. Ponadto, zgodnie z informacjamipodawanymi przez zarządcę infrastruktury, linia kolejowa nr 8 będzie zdatna, ito w ograniczonym zakresie, do prowadzenia pociągów dalekobieżnych dopiero odrozkładu jazdy 2016/2017. Mając na uwadze powyższe ograniczeniainfrastrukturalne nie planuje się obecnie zintensyfikowania przewozówpasażerskich na tej trasie ? informuje Ministerstwo.

Co więcej wzrostliczby połączeń będzie utrudniony dalszymi pracami modernizacyjnymi, które wkolejnych latach będą prowadzone na liniach nr 8 i 25. Jest to czynnik, któryznacząco utrudnia planowanie przewozów, w szczególności biorąc pod uwagękonieczność jednoczesnego zapewnienia możliwości przejazdu dla pociągów regionalnychi aglomeracyjnych.

Na linii nr 8 zakończenie prac na odcinku Czachówek ? Warkajest planowane dopiero na rok 2020, zaś na odcinku Warka ? Radom dopiero na2022 r.

Remonty to jednak nie wszystko. Jak podaje resort rozbudowaoferty przewozów międzywojewódzkich jest uzależniona od możliwości finansowychbudżetu państwa. Ze względu na deficytowy charakter powyższych przewozówkonieczne jest ich dotowanie w ramach umowy o świadczenie usług publicznych. Wpraktyce, w okresie ostatnich kilku lat limity finansowe ustalane przezParlament są wyznaczane znacznie poniżej identyfikowanych potrzeb. W kolejnychlatach liczba połączeń także będzie uwarunkowana wielkością dotacji, jaka wustawie budżetowej na dany rok zostanie przeznaczona na finansowanie krajowychpasażerskich przewozów kolejowych. Minister, jako zamawiający, nie może zlecićtakiej liczby połączeń, której nie będzie w stanie w danym roku dofinansować.Nie może on również zobowiązać przewoźnika do świadczenia usług poniżejrzeczywistych kosztów ich realizacji.