Stomma odchodzi z MIB?
Gorąca środa w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa:najpierw odwołano szefostwo departamentu kolejnictwa, a następnie nadzorującypion kolei wiceminister Piotr Stomma złożył dymisję ? informuje portaltvn24.pl. To oznacza, że odchodzą jednocześnie wszyscy odpowiedzialni zanajwiększy infrastrukturalny program w Polsce, którego budżet przekracza 60miliardów złotych.
Cała sytuacja jest o tyle zaskakująca, że zarówno dyrektordepartamentu kolejnictwa, jak i wiceminister Piotr Stomma, objęli swoje funkcjeniedawno, już po dojściu do władzy przez Prawo i Sprawiedliwość. Tworzylizespół, który odpowiadał za powstanie Krajowego ProgramuKolejnictwa”, czyli precyzyjnej instrukcji, jak wydać ponad 60 miliardówzłotych (pochodzących głównie z Unii Europejskiej) aby zmodernizować polskiekoleje państwowe.
Odwołanie kierownictwa departamentu kolejnictwa należy dokompetencji samego ministra Andrzeja Adamczyka. Później o swoją dymisję zwróciłsię do premier Beaty Szydło wiceminister Piotr Stomma. Między ministrem iwiceministrem od początku nie było dobrej chemii. Wiceminister był fachowcem odkolei, który jednak nie miał nic do powiedzenia w sprawie obsady personalnejspółek z grupy PKP – dzieli się opinią jeden z naszych rozmówców. Ostatniezdarzenia wpisują się w dłuższe pasmo roszad. Flagowym przykładem jestzamieszanie z powołaniem i odwołaniem prezesa grupy PKP SA BogusławaKowalskiego. Swoją funkcję pełnił przez ledwie dwa dni – do momentu gdy mediaopisały jego rzekomą współpracę ze Służbą Bezpieczeństwa w czasach PRL. W rzeczywistościnie stracił on wpływów w spółce-matce polskich kolei. Niedawno „PulsBiznesu” ujawnił, że każdego miesiąca inkasuje po kilkadziesiąt tysięcyzłotych, świadcząc usługi eksperckie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„