Nowy przystanek i pociągi na trasie Rembertów-Zielonka
Od poniedziałku 1sierpnia pasażerowie pociągów z Wołomina do Warszawy Wschodniej pojadązmodernizowaną trasą Warszawa Rembertów ? Zielonka ? poinformowały PKP PLK.
Nowe tory, sieć trakcyjna, urządzenia sterowania ruchemkolejowym zapewniają szybki przejazd. Nowy przystanek Mokry Ług i wyremontowanyprzystanek Zielonka Bankowa to lepszy dostęp do kolei.
Przebudowa łącznicy pomiędzy Warszawą Rembertowem a Zielonkąbyła realizowana w ramach modernizacji linii E75 Rail Baltica.
Wygodny przejazd zprzystanków Zielonka Bankowa i Mokry Ług
Modernizacja odcinka objęła gruntowną przebudowę przystankuZielonka Bankowa. Wybudowany przystanek Mokry Ług to kolejne miejsce, z któregoszybciej i wygodniej można podróżować koleją. Oba obiekty zostały w pełniwyposażone ? maja nowe wiaty, oświetlenie, ławki, tablice informacyjne oraz sądostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przystanki zapewnią większykomfort podróży dla pasażerów korzystających z połączeń aglomeracyjnych.
Po nowych torach 120km/h
W ramach kontraktu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wymieniłyna całym odcinku tory, sieć trakcyjną oraz urządzenia sterowania ruchemkolejowym. To zapewnia płynny przejazd pomiędzy Warszawą Rembertowem aZielonką. Od poniedziałku na trasę wyjedzie łącznie 12 pociągów.
Wyższy poziom bezpieczeństwa nie tylko w ruchu kolejowym aletakże samochodowym w Rembertowie oraz Zielonce zapewnia nowy wiadukt kolejowyoraz z dwa modernizowane przejazdy kolejowo-drogowe. Skrzyżowania zostaływyposażone w nowe urządzenia sygnalizacyjne oraz rogatki.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wygodniej z Wołominado Zielonki
Od 1 lipca pociągi aglomeracyjne na trasie od Zielonki doWołomina jeżdżą po nowych torach. Docelowo będzie to trasa tylko dla ruchuaglomeracyjnego. Obecnie trwa modernizacja torów dalekobieżnych.
Przystanek Wołomin Słoneczna Kobyłka, Kobyłka Ossów orazstacja Wołomin i Zielonka również przechodzą kompleksową modernizację.Równolegle prowadzone są prace przy budowie skrzyżowań bezkolizyjnych wWołominie i Zielonce. Ich efektem będzie zapewnienie wyższego poziomubezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym oraz zwiększenie płynności ruchusamochodowego.
Szybciej i wygodniejdo Białegostoku
Inwestycja na linii E75 Rail Baltica to kompleksowaprzebudowa linii kolejowej pomiędzy Warszawą Rembertowem a Sadownem. Pozakończeniu prac najszybsze dalekobieżne pociągi pasażerskie będą mogły jeździćpo trasie z maksymalną prędkością 160 km/h, natomiast towarowe z prędkością do120 km/h. Całość zasadniczych prac zostanie zakończona do końca roku. Całkowitykoszt robót na odcinku Warszawa Rembertów ? Zielonka ? Tłuszcz (Sadowne) toponad 2 miliardy złotych.
„