Gotowa hala główna dworca w Gliwicach
Od dziś podróżni mogąkorzystać z hali głównej modernizowanego dworca w Gliwicach. Wkrótceudostępniony zostanie również ostatni peron. Wspólne przedsięwzięcie PKP S.A. iPKP PLK S.A. wchodzi w ostatni etap.
Inwestycja w Gliwicachobejmuje modernizację budynku dworca i stacji. Od dzisiaj pasażerowiemogą korzystać z odnowionej hali głównej, wyposażonej w kasy, miejsca dosiedzenia i punkt informacyjny. Z myśląo osobach poruszających się na wózkach inwalidzkich, część okienekkasowych została obniżona. Na posadzce pojawiły się również linie prowadzącedla osób niewidomych i niedowidzących. W budynku zamontowano także nowoczesny systeminformacji pasażerskiej.
Pasażerowie korzystają także ze znajdującej się w budynkudworca tzw. hali PKS i prowadzącego do niej łącznika. Obecnie wykonawcarealizuje prace w części administracyjnej budynku. Uruchamiane są równieżinstalacje. Trwają także prace adaptacyjne w lokalach komercyjnychzlokalizowanych w hali głównej, łączniku i hali PKS.
Dostępne dla podróżnych są również trzy zmodernizowaneperony, wyposażone w antypoślizgową nawierzchnię. W ramach inwestycjizamontowane zostały gabloty informacyjne, nowe oświetlenie, nagłośnienie orazinformacja dynamiczna dla podróżnych. Końcowe prace trwają przy czwartymperonie, który powinien być gotowy w sierpniu tego roku. Dojście do peronówumożliwia już tunel łączący budynek dworca z peronami i wyjściem ze stacji naulicę Tarnogórską. Ekipy wykonawcy kończą prace związane z uruchomieniemschodów ruchomych, wind i drugiego tunelu.
Prace wykonane przez zarządcę infrastruktury obejmują takżeprzebudowę torów, sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym.Zamontowanie pod torami specjalnych mat wibroizolacyjnych zmniejszy poziomdrgań i hałasu na stacji.
Przebudowa stacji w Gliwicach to wspólne przedsięwzięcie PKPS.A. oraz PKP PLK S.A. Po zakończeniu wszystkich prac podróżni będą korzystać znowoczesnego i funkcjonalnego dworca dostosowanego do potrzeb osóbniepełnosprawnych, z czterech w pełni zmodernizowanych peronów oraz ułatwiającychdo nich dojście tuneli.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zakończenie wszystkich prac i udostępnienie całego kompleksupodróżnym planowane jest na przełomie III i IV kwartału 2016 r., po odbiorachkońcowych przez odpowiednie służby i inwestora.
Inwestycję realizuje konsorcjum firm Aldesa ConstruccionesPolska Sp. z o.o. oraz Aldesa Construcciones S.A. Jej koszt wynosi ok. 120 mlnzł netto i jest współfinansowany ze środków Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko.
„