TransInfo Archiwum|Inforail|Infrastruktura|Warszawa: PKP PLK kolejny krok w kierunku modernizacji linii E59 Poznań – Szczecin – Świnoujście
Warszawa: PKP PLK kolejny krok w kierunku modernizacji linii E59 Poznań – Szczecin – Świnoujście
inforail
18.10.2007 15:45
Warszawa: PKP PLK kolejny krok w kierunku modernizacji linii E59 Poznań – Szczecin – Świnoujście
18 pazdziernika 2007 r. o godz. 11 w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zostanie podpisana umowa na wykonanie mapy do celów projektowych metoda fotogrametryczna dla przygotowania projektu TEN-T 2004-PL-92602-S „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Poznań – Szczecin – Świnoujscie”. Podpisywana umowa zakłada wykonanie map do celów projektowych metoda fotogrametryczna na odcinku Poznań – Szczecin – Świnoujscie. Zostaną przy tym wykonane następujące czynności:
– zdjęcia lotnicze,
– opracowanie fotogrametryczne zdjęć i sporządzenie ortofotomapy,
– kompleksowe opracowanie numerycznej mapy zasadniczej sytuacyjnowysokościowej
łącznie z nakładkami uzbrojenia podziemnego.
Mapa zostanie następnie wykorzystana do celów projektowych, a jej wcześniejsze przygotowanie pozwoli przyśpieszyć proces powstawania dokumentacji niezbędnej dla określenia zakresu modernizacji linii oraz do uzyskania pozwoleń na budowę. Produktem dodatkowym będzie numeryczny przestrzenny model terenu (DTM) dla potrzeb planowego wdrożenia systemu geoinformatycznego GIS (geograficzna informacja o terenie). Czas na wykonanie prac określono na 9 miesięcy od daty podpisania umowy tj. do czerwca 2008 roku. W trybie przetargu nieograniczonego został wyłoniony wykonawca, którym jest Konsorcjum Eurosense w składzie:
1. Eurosense Sp. z o.o. z siedziba w Nadarzynie,
2. Czerski Trade Polska Sp. z o.o. z siedziba w Warszawie.
Wartość umowy wynosi 960 000 euro (netto). Źródła finansowania: 50% TEN-T, 50% budżet państwa. Magistrala E 59 Świnoujście – Szczecin – Poznań – Wrocław – Chałupki stanowi fragment międzynarodowego ciągu transportowego z Malmoe i Ystad do Wiednia, Budapesztu i Pragi. Jest najkrótszym i najdogodniejszym połączeniem Skandynawii z Europą Środkowo-Wschodnią i Bałkanami. Modernizacja odcinka Wrocław – Poznań – Szczecin znalazła sie na liście podstawowej programu operacyjnego “Infrastruktura i środowisko”i jest przewidziana na lata 2008 – 14. Koszt modernizacji wyniesie ponad 1,5 mld euro.
Więcej z Działu Kontrakty
Umowa na naprawę SA106-007 podpisana
21.02.2023
Los ósemek dalej pod znakiem zapytania
16.02.2023
Polregio chce naprawiać EN57-1482
13.02.2023
PKP Intercity sprzedają 44 wagony
09.02.2023
Więcej z Działu Pasażer
Dobry listopad na kolei
30.12.2022
Udział GZM w krajowym ruchu kolejowym
04.08.2022
Rekordowy maj na kolei
30.06.2022
Rośnie liczba pasażerów na kolei
31.05.2022
Marzec miesiącem zwiększonych przewozów
29.04.2022
Spadła liczba odwołanych pociągów
19.04.2022
W Europie pasażerowie wracają do kolei
07.03.2022
Portal Pasażera przegrał z wiatrem?
19.02.2022
Więcej z Działu Prawo
Ruszająca się przesyłka konduktorska
14.02.2023
Trasa Warszawa – Wrocław nie dla RegioJet
02.01.2023
Zdemolował EN57AL; zatrzymała go Policja
29.11.2022
Kontrabanda w pociągu z Białorusi
05.10.2022
Więcej z Działu Przewoźnicy
PKP Intercity wprowadzają metastację
22.02.2023
401 opóźnionych pociągów; nadal wieje
19.02.2023
W EIC graficzna rezerwacja miejsc
16.02.2023
RegioSpidery będą zielone
16.02.2023
SA138-005 stracił śląskie barwy
14.02.2023
Więcej z Działu Producenci
PESA pojedzie na giełdę?
25.01.2023
Nie będzie kolejnych Impulsów dla FSE
20.12.2022
Nowy NightJet na testach w Czechach
14.12.2022
Renfe zamawia kolejne ezty od CAF
14.10.2022
PESA Gama w PCC Intermodal
07.10.2022
Kolejne Flirty dostarczone
06.09.2022
Nowych lokomotyw „od ręki” nie ma
30.08.2022
Więcej z Działu Infrastruktura
Osobówka wjechała pod duet SA103
08.03.2023
Wykolejenie Pendolino
01.03.2023
Bliżej do pociągów na stacji Buk
22.02.2023