TransInfo Archiwum|Infotram|Przewoźnicy|Budapeszt: Kampania promocyjna BKV wywołuje odwrotny skutek od zamierzonego
Budapeszt: Kampania promocyjna BKV wywołuje odwrotny skutek od zamierzonego
infotram
18.10.2007 15:33
Budapeszt: Kampania promocyjna BKV wywołuje odwrotny skutek od zamierzonego
Podczas kiedy MÁV i resort czyni wszystko, ażeby Węgrzy odwrócili się plecami do kolei, stołeczne zakłady komunikacyjne Budapesti Közlekedési Válallat (BKV) zabrały się do bardzo pomysłowej kampanii propagandowej, której celem jest nakłonienie samochodziarzy do pozostawienia w domu samochodu i wybrania transportu publicznego —tramwaju, trolejbusu, kolei dojazdowych, metra czy autobusu.
W okresie największego szczytu, kiedy czerwone światło zatrzyma potok samochodów, studenci wychodzą na zebrę z pokaźnym transparentem i odwracają się z nim frontem do kierowców, a kiedy zielone zaczyna migać, schodzą z zebry. Transparent głosi, że tramwajem czy trolejbusem szybciej i wygodniej!
Oczywiście pomysł wspaniały i może w Paryżu, Nowym Jorku, Berlinie, Londynie czy w Madrycie można byłoby tym sposobem tysiące kierowców namówić do przesiadki na transport miejski, ale w Budapeszcie? —czyste kpiny! Bo pojazdy BKV są brudne i obdrapane, jeżdżą coraz rzadziej, a poza tym w dalszym ciągu brak prawdziwego uprzywilejowania dla komunikacji miejskiej: o wiele większej ilości pasm zarezerwowanych li tylko dla trolejbusów i autobusów, surowe karanie kierowców za to, że parkują na …torach tramwajowych itd.
Ogólnie cała sieć tramwajowa Budapesztu budzi zastrzeżenia. Brakuje tych blisko stu linii tramwajowych, które bezmyślnie zlikwidowano w ostatnich latach komuny i pierwszych latach demokracji! Mieszkańcy żądają przywrócenia tych linii, bo zastępujące tramwaje autobusy grzęzną w korkach i zatruwają powietrze spalinami z niewyłączonego silnika. Jednak władze uparcie drążą czwartą, w zasadzie nikomu niepotrzebną linię metra, która dosłownie połyka wszystkie pieniądze.
Akcja BKV byłaby naprawdę wspaniała w zupełnie innych warunkach i okolicznościach, niestety obecnie wywołuje odwrotny skutek. Kierowcy z radością przesiedliby się na tramwaj, który cichutko i punktualnie co dziesięć minut przemknął przed jego domem z punktualnością zegara atomowego. A teraz musi maszerować do autobusu, który spóźnia się niekiedy 15-20 i więcej minut i grzęźnie w korkach. I nie ma wyjścia z tej sytuacji, bo ulice stolicy Węgier są ciasne. Trzeba więc zadecydować: albo budować dzisiaj tramwaj, albo jutro będzie jeszcze większy chaos i ludzie mogą pieszo iść do szkoły, pracy, urzędu…
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022