Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwa lata Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej

inforail
15.06.2016 13:10

162 połączenia na ośmiu trasach i ponad 3 mln 300 tys.przewiezionych pasażerów ? to wyniki Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej po dwóchlatach działania.

Debiut pociąg w barwach ŁKA zaliczył na trasie z ŁodziKaliskiej do Sieradza 15 czerwca 2014 roku. Była to pierwsza linia uruchomieniaprzez nowego przewoźnika na Ziemi Łódzkiej, dysponującego nowoczesnymi składamiprzyjaznymi dla pasażerów i ciągle podnoszącego standardy jazdy koleją.

– Od momentu pojawienia się ŁKA na rynku zdecydowaniezwiększyła się atrakcyjność Łodzi i aglomeracji łódzkiej ? podkreśla poseł CezaryGrabarczyk.

Po dwóch latach funkcjonowania ŁKA łączy Łódź z Sieradzem,Kutnem, Łowiczem, Koluszkami i Skierniewicami. Uruchomione zostały weekendowepołączenia do Warszawy, ŁKA stanowi też rodzaj kolei obwodowej dla stolicyregionu.

Prezes ŁKA Andrzej Wasilewski podkreślił, że z usługprzewoźnika skorzystało już 3 mln 336 tys. pasażerów, a składy przejechały 2mln 862 tys. tzw. pociągokilometrów. ŁKA uruchamia dobowo 162 połączenia naośmiu trasach.

O tym, że ŁKA ma się coraz lepiej, świadczy fakt, żerekordowy w przewozie pasażerów był poprzedni miesiąc ? maj 2016 r. Z usługlokalnego przewoźnika skorzystało w tym czasie 220 tys. 678 pasażerów.Najlepszym dniem był 20 maja 2016 roku (piątek), kiedy to pociągami ŁKAprzejechało 9 tys. 118 podróżnych. Najpopularniejszą linią od początkupozostaje połączenie Sieradz ? Łódź Kaliska ? Sieradz. Od czerwca 2014 do maja2015 r. przejechało nią 578 tys. 540 pasażerów, a w kolejnym roku – 826 tys.937 pasażerów.

Marszałek Witold Stępień podkreślił, że ŁKA ciągle sięrozwija i przedstawił plany na przyszłość. Już w kwietniu tego roku spółkaogłosiła przetarg na zakup kolejnych 14 trójczłonowych elektrycznych zespołówtrakcyjnych. Nowy tabor ma być wykorzystany do obsługi drugiego etapu rozwojuŁKA: z Łodzi do Piotrkowa Trybunalskiego, Radomska, Tomaszowa Mazowieckiego, apo elektryfikacji końcowego odcinka trasy ? także do Opoczna. ? Wielką szansądla spółki będzie otwarcie w grudniu dworca Łódź Fabryczna, a za kolejne trzylata tunelu średnicowego łączącego tę stację z dworcem Łódź Kaliska ? mówiłmarszałek.

Witold Stępień zapowiedział też najbliższe akcje ŁKA. ?Dużym sprawdzianem będą dla nas Światowe Dni Młodzieży, kiedy to ichuczestników będziemy wozić za darmo, za okazaniem identyfikatora. Dowieziemyich m.in. do Częstochowy i Krakowa ? zapowiedział marszałek.

LICZBA PASAŻERÓW:

Czerwiec 2014 ? maj 2015:1016713pasażerów

Czerwiec 2015 ? maj 2016:2319381pasażerów

Łącznie: 3336094 pasażerów

Rekordowym dniem okazał się 20 maja 2016 roku (piątek), kiedy to pociągamiŁKA przejechało9 118podróżnych

Rekordowy miesiąc to maj 2016. Nasze pociągi wybrało220 678pasażerów. Należy dodać,iż o marca stale rośnie wskaźnik frekwencji miesięcznej.

POŁĄCZENIA:

Najpopularniejsza linia to niezmiennie: Sieradz ? Łódź Kaliska ? Sieradz:

* 578540pasażerów w okresie czerwiec 2014? maj 2015

*826937pasażeróww okresie czerwiec 2015 ? maj 2016

DOBOWA LICZBA POŁĄCZEŃ:

  • W sezonie 2014/2015 dobowo uruchamialiśmy 138 pociągów
  • W sezonie 2015/2016 dobowo na trasy wyjeżdżają 162 pociągi

Liczba dobowo uruchamianych połączeń na poszczególnych trasach:

Połączenie

2014/2015

2015/2016

Łódź Kaliska ? Sieradz

32

33

Łódź Widzew – Zgierz

28

29

Łódź Kaliska – Łowicz Główny

20

30

Łódź Widzew – Łódź Kaliska

16

26

Łódź Kaliska – Kutno

20

20

Łódź Widzew – Koluszki

22

20

Koluszki – Skierniewice

0

4

Łódź Kaliska ? Warszawa

0

2

RAZEM

138

164

Nasze pociągi zatrzymują się na 54 przystankach. W myśl hasła Łódzkiełączy, komunikujemy nawet niewielkie miejscowości i wsie ze stolicą regionu.

PUNKTUALNOŚĆ:

Poza komfortem i bezpieczeństwem jazdy, dla podróżnych ważna jestpunktualność pociągów. ŁKA od wielu miesięcy znajduje się w czołówcenajbardziej punktualnych pasażerskich przewoźników kolejowych w Polsce (wedługraportów Urzędu Transportu Kolejowego):

2015 rok:

I kwartał ? 98,23 proc.

II kwartał ? 98,07 proc.

III kwartał – 96,04 proc.

IV kwartał – 96,13 proc.

2016 rok:

I kwartał – 97,23 proc.

SPRZEDAŻ BILETÓW:

Bilety na przejazd pociągami ŁKA można kupić w kasach własnych
i ajencyjnych, u obsługi składów, w biletomatach, a także w sklepieinternetowym Spółki. W 2016 roku Spółka rozbudowała system sprzedaży o kolejnekanały internetowe, a także aplikację SkyCash umożliwiającą zakup bilety przeztelefon.

Dużym zainteresowaniem cieszy się oferta Wspólnego Biletu Aglomeracyjnego,który umożliwia podróż naszymi pociągami i środkami komunikacji miejskiej najednym bilecie.

W 2014 roku Wspólny Bilet Aglomeracyjny kupiło 4 715 osób, w 2015 ? 23 838osób, zaś od stycznia do maja 2016 roku ? 14 211 osób.

BEZPŁATNY PTRZEWÓZ ROWERÓW:

Łódzka Kolej Aglomeracyjna, jako przewoźnik przyjazny środowisku iekologii, prowadzi nieodpłatny przewóz rowerów. Można je zabierać do pociągu napodstawie jednorazowego kupony lub biletu okresowego. A ile rowerówprzewieźliśmy?

2014 rok 17 ? kupon jednorazowy, 1 437 ? bilet okresowy

2015 rok 1 417 ? kupon jednorazowy, 22 804 ? bilet okresowy

2016 rok 637 ? kupon jednorazowy, 8 839 ? bilet okresowy

LICZBA PRZEJECHANYCH KILOMETRÓW- PRACAEKSPLOATACYJNA:

ROK 2014:292 740POCIĄGOKILOMETRÓW

ROK 2015:1703 873POCIĄGOKILOMETRÓW

ROK 2016 (styczeń ? maj):174539 POCIĄGOKILOMETRÓW

OGÓŁEM:2862492 POCIĄGOKILOMETRY