Od grudnia 2017 kolejny odcinek na 200 km/h
Trwa modernizacja 16obiektów inżynieryjnych na Centralnej Magistrali Kolejowej, na odcinku BiałaRawska ? Strzałki, która pozwoli zwiększyć prędkość pociągów do 200 km/h ?poinformowały PKP PLK.
Koszt tej inwestycji to ponad 29 mln zł. To część prac,których efektem od grudnia 2017 r. będzie szybsza podróż z Warszawy m.in. doWrocławia, Katowic i Krakowa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na 14 km odcinkuBiała Rawska ? Strzałki przebudowują i dostosowują do prędkości 200 km/h 16obiektów inżynieryjnych: 2 mosty, 6 wiaduktów i 8 przepustów kolejowych.Dopuszczalna prędkość pociągów na tym odcinku zwiększy się ze 160 km/h do 200km/h.
Jak informują PKP PLK rozpoczęte w marcu prace są prowadzonezgodnie z harmonogramem. Roboty toczą się już na 13 obiektach. Modernizacjamostów kolejowych: nad rzeką Białką w okolicach miejscowości Porady Górne oraznad rzeką Rylką w okolicach miejscowości Zuski obejmuje kompleksową przebudowętych obiektów. Stare obiekty pod jednym torem zostały już rozebrane. Wykonanonowe fundamenty, trwa zbrojenie i betonowanie podpór. Następnie zamontowanezostaną przęsła i przygotowane tory. Analogiczny zakres prac zostanieprzeprowadzony dla obiektów pod drugim torem.
Podobnie przeprowadzone będą roboty na pozostałych obiektachm.in. wiaduktach kolejowych w okolicach miejscowości Porady Górne nad drogąłączącą Rosławice i Białą Rawską, na drodze łączącej Sańbórz ze Strzałkami orazna wiadukcie kolejowym, łączącym Zuski z drogą wojewódzką nr 707. Dziękimodernizacji podpór wszystkie obiekty uzyskają też większą nośność.
Prace na odcinku Biała Rawska ? Strzałki finansowane są ześrodków krajowych. Zakończenie modernizacji obiektów zaplanowano do końcabieżącego roku. Koszt inwestycji to ponad 29 mln zł netto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Prace przy 16 wiaduktach oraz m.in. roboty na stacji BiałaRawska, Szeligi i zmiany związane z systemem sterowania ruchem pociągów,pozwolą od grudnia 2017 r. skrócić o kolejne kilka minut podróż z Warszawy doKrakowa, Katowic, Wrocławia.
Od grudnia 2014 r. CMK zapewnia krótką podróż ze stolicym.in. do: Krakowa (2h 19 min), Katowic (2h 21 min), Wrocławia (3h 41 min).Centralna Magistrala Kolejowa, czyli linia kolejowa nr 4 ma długość 224 km.Rozpoczyna się w Grodzisku Mazowieckim, a kończy w Zawierciu, łącząc Warszawę zKrakowem oraz Katowicami. Przebiega przez województwa mazowieckie, łódzkie,świętokrzyskie i śląskie. Trasa zapewnia najszybsze połączenie stolicy zKrakowem, Katowicami, Opolem i Wrocławiem.
„