Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Od grudnia 2017 kolejny odcinek na 200 km/h

inforail
23.05.2016 12:37

Trwa modernizacja 16obiektów inżynieryjnych na Centralnej Magistrali Kolejowej, na odcinku BiałaRawska ? Strzałki, która pozwoli zwiększyć prędkość pociągów do 200 km/h ?poinformowały PKP PLK.

Koszt tej inwestycji to ponad 29 mln zł. To część prac,których efektem od grudnia 2017 r. będzie szybsza podróż z Warszawy m.in. doWrocławia, Katowic i Krakowa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na 14 km odcinkuBiała Rawska ? Strzałki przebudowują i dostosowują do prędkości 200 km/h 16obiektów inżynieryjnych: 2 mosty, 6 wiaduktów i 8 przepustów kolejowych.Dopuszczalna prędkość pociągów na tym odcinku zwiększy się ze 160 km/h do 200km/h.

Jak informują PKP PLK rozpoczęte w marcu prace są prowadzonezgodnie z harmonogramem. Roboty toczą się już na 13 obiektach. Modernizacjamostów kolejowych: nad rzeką Białką w okolicach miejscowości Porady Górne oraznad rzeką Rylką w okolicach miejscowości Zuski obejmuje kompleksową przebudowętych obiektów. Stare obiekty pod jednym torem zostały już rozebrane. Wykonanonowe fundamenty, trwa zbrojenie i betonowanie podpór. Następnie zamontowanezostaną przęsła i przygotowane tory. Analogiczny zakres prac zostanieprzeprowadzony dla obiektów pod drugim torem.

Podobnie przeprowadzone będą roboty na pozostałych obiektachm.in. wiaduktach kolejowych w okolicach miejscowości Porady Górne nad drogąłączącą Rosławice i Białą Rawską, na drodze łączącej Sańbórz ze Strzałkami orazna wiadukcie kolejowym, łączącym Zuski z drogą wojewódzką nr 707. Dziękimodernizacji podpór wszystkie obiekty uzyskają też większą nośność.

Prace na odcinku Biała Rawska ? Strzałki finansowane są ześrodków krajowych. Zakończenie modernizacji obiektów zaplanowano do końcabieżącego roku. Koszt inwestycji to ponad 29 mln zł netto.

Prace przy 16 wiaduktach oraz m.in. roboty na stacji BiałaRawska, Szeligi i zmiany związane z systemem sterowania ruchem pociągów,pozwolą od grudnia 2017 r. skrócić o kolejne kilka minut podróż z Warszawy doKrakowa, Katowic, Wrocławia.

Od grudnia 2014 r. CMK zapewnia krótką podróż ze stolicym.in. do: Krakowa (2h 19 min), Katowic (2h 21 min), Wrocławia (3h 41 min).Centralna Magistrala Kolejowa, czyli linia kolejowa nr 4 ma długość 224 km.Rozpoczyna się w Grodzisku Mazowieckim, a kończy w Zawierciu, łącząc Warszawę zKrakowem oraz Katowicami. Przebiega przez województwa mazowieckie, łódzkie,świętokrzyskie i śląskie. Trasa zapewnia najszybsze połączenie stolicy zKrakowem, Katowicami, Opolem i Wrocławiem.