Szybciej z Kielc do Radomia
Krótszy czas podróży,zwiększenie bezpieczeństwa oraz sprawny przejazd przez stację SkarżyskoKamienna – to efekty prac PKP Polskich Linii Kolejowych.
Spółka poinformowała, że rozpoczyna prace na kolejnymodcinku linii nr 8 pomiędzy stacjami Skarżysko Kamienna ? Suchedniów. Koszttylko tegorocznego zadania to ponad 21 mln zł. Poprzednie prace pozwoliłyskrócić czas przejazdu z Radomia do Skarżyska Kamiennej o około 20 minut. Wlatach 2014 ? 15 PLK wydała na to ponad 60 mln zł.
W maju rusza remont na 7 kilometrowym odcinku ze Skarżyskado Suchedniowa. To kolejny etap zmian na linii nr 8. W poprzednich latach PLKprowadziły głównie rewitalizację torów, w tym roku prace obejmą przedewszystkim obiekty inżynieryjne ? mosty i przepusty oraz stację SkarżyskoKamienna. Na zlecenie zarządcy infrastruktury wykonawca wymieni 31 rozjazdów a9 przejdzie modernizację. To znacznie ułatwi obsługę pociągów w SkarżyskuKamiennej. Wymieniona zostanie również sieć trakcyjna, oraz urządzenia sterowaniaruchem kolejowym.
Prace będą wykonane do końca listopada. Są zaplanowane iuwzględnione w rozkładzie jazdy, dlatego nie będą wpływały na kursowaniepociągów. Zadanie wykona firma ZUE. Koszt prac wyniesie 21,6 mln zł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Roboty na odcinkach linii nr 8 PKP Polskie Linie KolejoweS.A. rozpoczęły w 2011 roku. W latach 2011-2013 zarządca infrastrukturyprowadził prace na odcinku Radom ? Skarżysko Kamienna w torze nr 1 i 2, a w latach 2014 ? 2016 na odcinku SkarżyskoKamienna ? Łączna. Wymieniono nawierzchnię, sieć trakcyjną i wyremontowanoobiekty inżynieryjne. Efektem prac jest podniesienie prędkości pociągów w torzenr 1 na odcinku Radom ? Skarżysko Kamienna z 60 km/h do 100-120 km/h, a w torzenr 2 ze 100 km/h do 120 km/h. Koszt tych robót tylko w ostatnich dwóch latachwyniósł 61,8 mln zł.
„