Coradia Lint z polską homologacją
Alstom otrzymałhomologację dla swoich składów CORADIA Lint dopuszczającą je do eksploatacji nasieci kolejowej w Polsce. Składy mają też dopuszczenie do ruchu w Czechach.
Pociągi mają być eksploatowane na liniach transgranicznychmiędzy Niemcami, Polską i Czechami. W latach 2013 i 2015 Alstom podpisał dwieumowy z DB Regio i Länderbahn (Die Länderbahn GmbH DLB), na dostawę ? z homologacjątransgraniczną ? składów CORADIA Lint.
„Jesteśmy dumni, że udało nam się osiągnąć ten kamieńmilowy. Nasi klienci cenią i zaufanie i doświadczenie, jakie zbudowaliśmy wciągu ostatnich 16 lat. Osiągnięcie to pokazuje raz jeszcze, że nasza CORADIALint spełnia wszystkie europejskie wymagania” ? mówi Andreas Knitter,wiceprezes Alstomu.
Dzięki tej homologacji pociągi Lint będą obsługiwaćpołączenia DB Regio z Lubeki przez Pasewalk do Szczecina. W ciągu najbliższychtygodni wyjadą na trasy między Bawarią i czeskimi miastami Cheb, FrantiškovyLázně i Aš.
Na dzień dzisiejszy Alstom uzyskał homologację dla swoichpociągów CORADIA Lint w siedmiu państwach. To: Niemcy, Dania, Francja, Czechy,Holandia, Kanada i Polska. Dotychczas zostało już zamówionych ponad 900 takichskładów, z czego 750 jest już w eksploatacji. Czyni to te jednostki najlepiejsprzedającymi się regionalnymi pociągami Alstomu.
CORADIA Lint 41 to przyjazny środowisku, o niskim zużyciu paliwa, spalinowyzespół trakcyjny (DMU) mogący osiągnąć maksymalną prędkość 140 km/h. Sprawdzonyw ruchu od ponad 16 lat charakteryzuje się niskimi kosztami eksploatacji iutrzymania.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Są w nim uwzględnione izastosowane rozwiązania wymagane przez najnowsze normy. Coradia Lint jestdostępny w czterech różnych konfiguracjach i dwóch poziomach wysokościplatformy wejścia. Pociągi są produkowane są w niemieckim zakładzie Alstom w Salzgitter, apudła w fabryce Alstom Konstal w Chorzowie.
„