Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Coradia Lint z polską homologacją

inforail
13.05.2016 11:28

Alstom otrzymałhomologację dla swoich składów CORADIA Lint dopuszczającą je do eksploatacji nasieci kolejowej w Polsce. Składy mają też dopuszczenie do ruchu w Czechach.

Pociągi mają być eksploatowane na liniach transgranicznychmiędzy Niemcami, Polską i Czechami. W latach 2013 i 2015 Alstom podpisał dwieumowy z DB Regio i Länderbahn (Die Länderbahn GmbH DLB), na dostawę ? z homologacjątransgraniczną ? składów CORADIA Lint.

„Jesteśmy dumni, że udało nam się osiągnąć ten kamieńmilowy. Nasi klienci cenią i zaufanie i doświadczenie, jakie zbudowaliśmy wciągu ostatnich 16 lat. Osiągnięcie to pokazuje raz jeszcze, że nasza CORADIALint spełnia wszystkie europejskie wymagania” ? mówi Andreas Knitter,wiceprezes Alstomu.

Dzięki tej homologacji pociągi Lint będą obsługiwaćpołączenia DB Regio z Lubeki przez Pasewalk do Szczecina. W ciągu najbliższychtygodni wyjadą na trasy między Bawarią i czeskimi miastami Cheb, FrantiškovyLázně i Aš.

Na dzień dzisiejszy Alstom uzyskał homologację dla swoichpociągów CORADIA Lint w siedmiu państwach. To: Niemcy, Dania, Francja, Czechy,Holandia, Kanada i Polska. Dotychczas zostało już zamówionych ponad 900 takichskładów, z czego 750 jest już w eksploatacji. Czyni to te jednostki najlepiejsprzedającymi się regionalnymi pociągami Alstomu.

CORADIA Lint 41 to przyjazny środowisku, o niskim zużyciu paliwa, spalinowyzespół trakcyjny (DMU) mogący osiągnąć maksymalną prędkość 140 km/h. Sprawdzonyw ruchu od ponad 16 lat charakteryzuje się niskimi kosztami eksploatacji iutrzymania.

Są w nim uwzględnione izastosowane rozwiązania wymagane przez najnowsze normy. Coradia Lint jestdostępny w czterech różnych konfiguracjach i dwóch poziomach wysokościplatformy wejścia. Pociągi są produkowane są w niemieckim zakładzie Alstom w Salzgitter, apudła w fabryce Alstom Konstal w Chorzowie.