Nie udało się wybrać wykonawców napraw wszystkich 26 wagonów
PKP Intercityopublikowały wyniki przetargu na naprawę 26 wagonów. Nie udało się wybraćwykonawcy prac przy wszystkich wagonach.
Przypomnijmy, że zamówienie zostało podzielone na dwieczęści. Pierwsza z nich obejmowała 16 wagonów osobowych typu 111A, które powykonanej usłudze będą wagonami bezprzedziałowymi 2 klasy przystosowanymi doprzewozu rowerów. Zainteresowane wykonaniem tych prac były dwa podmioty: PESA iNewag. Jak poinformował przewoźnik ofertę ważną i polegającą rozpatrzeniuzłożyła wyłącznie firma z Nowego Sącza. Zamawiający przyznał jej maksymalnąliczbę punktów.
W części drugiej, obejmującej 10 wagonów osobowych typu 140A/112A, które powykonanej usłudze będą wagonami przedziałowymi 1 klasy wpłynęła tylkojedna oferta ? z PESY. Zamawiający unieważnił postępowanie.
Przypomnijmy,że Wymagany termin wykonania zamówienia w każdej części przedmiotu zamówienia:od dnia zawarcia do dnia 31 grudnia 2016 roku. Jeden wagon nie może być naprawianydłużej niż 70 dni kalendarzowych.
Przygotowaniedo i modernizacja wagonu osobowego obejmuje:
1.demontaż wszystkich maszyn, urządzeń, podzespołów, zespołów i elementów,
2.oczyszczenie z brudu, smaru, usunięcie starych powłok malarskich i korozji,
3.weryfikację elementów, podzespołów i zespołów,
4.naprawę ostoi, szkieletu pudła, podłogi metalowej i poszycia pudła i dachu,
5.wykonanie prac modernizacyjnych szkieletu i poszycia pudła,
6.zabezpieczenie antykorozyjne i wygłuszenie,
7.wykonanie malatury zewnętrznej chemoutwardzalnej,
8.wykonanie izolacji cieplnej i akustycznej o wysokiej skuteczności,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
9.montaż nowej podłogi, ścian i ścianek zgodnie z zakresem modernizacji,
10.naprawę względnie wymianę elementów, podzespołów i zespołów nie spełniającychkryteriów określonych w warunkach technicznych odbioru, dokumentacji techniczno- ruchowej, normach (EN, PN, ZN , TSI), instrukcjach i przepisach,
11.montaż nowych elementów i części zgodnie z zakresem modernizacji,
12.montaż poszczególnych instalacji,
13.kontrolę jakości prac wykonanych w zakładzie naprawiającego wagon,
14.próby stanowiskowe,
15.próbną jazdę po wykonanej naprawie,
16.wykonanie koniecznych prób , badań i uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie doeksploatacji tupu pojazdu kolejowego.
Modernizacjawagonów obejmuje m.in.: montaż nowych foteli, nowych, modułowych kabin WC,montaż nowych drzwi czołowych, zabudowę nowych okien, montaż elektronicznegolicznika kilometrów, nowej instalacji rozgłoszeniowej, półek wraz z lampkami doczytania, nowych śmietniczek, gniazd 230V, rolet nocnych, nowych tablicświetlnych, kierunkowych, klimatyzacji, oświetlenia LED, urządzeń wspomaganiasygnału telefonii komórkowej czy wreszcie system diagnostyki pokładowej. Będzieteż Wi-Fi. W wagonach przedziałowych będą uchylne siedzenia na korytarzach.
„