Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nie udało się wybrać wykonawców napraw wszystkich 26 wagonów

inforail
13.05.2016 10:50

PKP Intercityopublikowały wyniki przetargu na naprawę 26 wagonów. Nie udało się wybraćwykonawcy prac przy wszystkich wagonach.

Przypomnijmy, że zamówienie zostało podzielone na dwieczęści. Pierwsza z nich obejmowała 16 wagonów osobowych typu 111A, które powykonanej usłudze będą wagonami bezprzedziałowymi 2 klasy przystosowanymi doprzewozu rowerów. Zainteresowane wykonaniem tych prac były dwa podmioty: PESA iNewag. Jak poinformował przewoźnik ofertę ważną i polegającą rozpatrzeniuzłożyła wyłącznie firma z Nowego Sącza. Zamawiający przyznał jej maksymalnąliczbę punktów.

W części drugiej, obejmującej 10 wagonów osobowych typu 140A/112A, które powykonanej usłudze będą wagonami przedziałowymi 1 klasy wpłynęła tylkojedna oferta ? z PESY. Zamawiający unieważnił postępowanie.

Przypomnijmy,że Wymagany termin wykonania zamówienia w każdej części przedmiotu zamówienia:od dnia zawarcia do dnia 31 grudnia 2016 roku. Jeden wagon nie może być naprawianydłużej niż 70 dni kalendarzowych.

Przygotowaniedo i modernizacja wagonu osobowego obejmuje:

1.demontaż wszystkich maszyn, urządzeń, podzespołów, zespołów i elementów,

2.oczyszczenie z brudu, smaru, usunięcie starych powłok malarskich i korozji,

3.weryfikację elementów, podzespołów i zespołów,

4.naprawę ostoi, szkieletu pudła, podłogi metalowej i poszycia pudła i dachu,

5.wykonanie prac modernizacyjnych szkieletu i poszycia pudła,

6.zabezpieczenie antykorozyjne i wygłuszenie,

7.wykonanie malatury zewnętrznej chemoutwardzalnej,

8.wykonanie izolacji cieplnej i akustycznej o wysokiej skuteczności,

9.montaż nowej podłogi, ścian i ścianek zgodnie z zakresem modernizacji,

10.naprawę względnie wymianę elementów, podzespołów i zespołów nie spełniającychkryteriów określonych w warunkach technicznych odbioru, dokumentacji techniczno- ruchowej, normach (EN, PN, ZN , TSI), instrukcjach i przepisach,

11.montaż nowych elementów i części zgodnie z zakresem modernizacji,

12.montaż poszczególnych instalacji,

13.kontrolę jakości prac wykonanych w zakładzie naprawiającego wagon,

14.próby stanowiskowe,

15.próbną jazdę po wykonanej naprawie,

16.wykonanie koniecznych prób , badań i uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie doeksploatacji tupu pojazdu kolejowego.

Modernizacjawagonów obejmuje m.in.: montaż nowych foteli, nowych, modułowych kabin WC,montaż nowych drzwi czołowych, zabudowę nowych okien, montaż elektronicznegolicznika kilometrów, nowej instalacji rozgłoszeniowej, półek wraz z lampkami doczytania, nowych śmietniczek, gniazd 230V, rolet nocnych, nowych tablicświetlnych, kierunkowych, klimatyzacji, oświetlenia LED, urządzeń wspomaganiasygnału telefonii komórkowej czy wreszcie system diagnostyki pokładowej. Będzieteż Wi-Fi. W wagonach przedziałowych będą uchylne siedzenia na korytarzach.