Szczecin Główny po modernizacji
Od jutra podróżni będą mogli korzystać zezmodernizowanego dworca Szczecin Główny. Przebudowa obiektu była jedną znajwiększych inwestycji zrealizowanych przez PKP S.A. w ostatnich latach.
Dworzec w Szczecinie przeszedł gruntownąprzebudowę. Zmiany wewnątrz obiektu objęły m.in. wymianę monitoringu orazurządzeń informacji wizualnej i akustycznej. Wymieniono część instalacji,niektóre wykonano od nowa. Obiekt został w pełni dostosowany do potrzeb osóbniepełnosprawnych. W budynku pojawiły się windy i schody ruchome. Z myślą oosobach niewidomych i niedowidzących zamontowane zostały ścieżki prowadzące,mapy tyflograficzne oraz oznaczenia w języku Braille?a. Pojawiły się takżepętle indukcyjne, które umożliwiają osobom niedosłyszącym, posiadającym aparat,lepszą komunikację z pracownikami kas biletowych.
Już jutro podróżni będą mogli skorzystać zezmodernizowanego obiektu. Drogę do dworca będą wskazywać mobilni informatorzy.W odnowionym budynku głównym zlokalizowano poczekalnię z wygodnymi miejscami dosiedzenia, 10 okienkami kasowymi i biletomatami. Do dyspozycji podróżnychoddana zostanie również przechowalnia bagażu. Pasażerowie będą mogli korzystaćtakże z oferty handlowo-usługowej zmodernizowanego dworca. Już wkrótce wbudynku pojawią się m.in.: poczta, apteka, kiosk czy kantor. Dogodnymrozwiązaniem dla podróżnych będą również bankomaty, które znalazły się wbudynku.
Inwestycja objęła nie tylko główny budynek dworca.W ramach przeprowadzonych prac zrewitalizowano budynek starej poczty. Renowacjipoddano również pobliski mur oporowy oraz elewację budynku dyżurnego ruchu ibyłej nastawni. Wyburzony został budynek położony między dworcem a dawnąsiedzibą poczty. W jego miejscu powstał ogólnodostępny obiekt z poczekalnią ipomieszczeniami usługowymi. Utworzono także taras widokowy z widokiem na Odrę iul. Kolumba. Między budynkami powstał plac z miejscami dla rowerów.
Projekt objął także część infrastruktury peronowej? zmodernizowane zostały perony nr 1 i 4.
Prace zrealizowało konsorcjum firm Winnicki iMaxto. Koszt inwestycji wyniósł ok. 112 mln zł i był współfinansowany ześrodków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
„