Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

60 MTU-PowerPacks dla polskiego producenta pojazdów szynowych – PESA Bydgoszcz S.A.

inforail
09.10.2007 14:42
Friedrichshafen/Niemcy, Gdansk/Polska –MTU Friedrichshafen otrzymało nowe zamówienie na niskopodłogowe kolejowe układy napędowe Power Pack od polskiego producenta pojazdów szynowych firmy PESA Bydgoszcz S.A.. To zwiększa sumę zamówień do ponad 60 sztuk od czasu rozpoczęcia współpracy kilka lat temu.
Ostatnie Power Packi będą dostarczane z mocą wyjściową 390kW i zespolone z mechaniczną skrzynią biegów. Jak większość ich poprzedników zostaną zastosowane w pojazdach szynowych dla polskich przewozów regionalnych.  A nowe zamówienie jest uhonorowaniem wysokiej ekonomiczności i niezawodności produktu.
PowerPack MTU łączy w sobie wszystkie napędzane podzespoły na jednej ramie tworząc kompletną funkcjonalnie jednostkę. Układ napędowy jest zamontowany na ramie wraz z wszelkimi przystawkami, włącznie z filtrami paliwa, oleju i powietrza, tłumikiem spalin oraz systemem chłodnic wraz z pompami hydrostatycznymi, hydromotorami i wentylatorami chodnic. Na ramie zamontowany jest również kompresor powietrza dla systemu hamulcowego, oraz opcjonalnie system klimatyzacji i generator dla pociągów elektrycznych.
Układ o niezwykle płaskim designie, jest montowany na trzech różnych wariantach ramy, to sprawia iż PowerPack MTU jest idealnym układem napędowym do zastosowania pod podłogą pojazdu w autobusach szynowych jak i lokomotywach manewrowych. Jego kompaktowa i modularna konstrukcja redukuję całkowitą wagę układu napędowego i upraszcza jego wymianę lub remonty w trakcie przeglądów.
Interfejsy systemu zostały zredukowane do minimum ułatwiając stworzenie standardowego rozwiązania i oszczędza koszty. Kolejną zaletą dla klienta jest to, że MTU jest odpowiedzialne za kompletny system.
315, 335, 360 lub 390 kW kompaktowej mocy
PowerPack MTU z silnikiem typu 6H1800 są na rynku od trzech lat i stopniowo zamieniają odnoszącego sukcesy poprzednika, silnik 6R183. Ze sprzedażą ponad 3.000 jednostek napędowych starszej generacji o mocy 275 kW i 315 kW silnik 6R183 nadaje tempo na rynku kolejowym już od ponad 1998 roku. Ostatnia i mocniejsza generacja silnika jest odpowiedzią MTU na stale zmieniające się wymagania klientów branży kolejowej, którzy obecnie eksploatują pociągi dłuższe, szybsze, na krótszych odcinkach i dlatego wymagają coraz lepszych osiągów od kompaktowych jednostek napędowych.
Zgodnie z koncepcja układu napędowego pochodzącego z jednego źródła MTU dostarcza również odpowiednią elektronikę. Automatyczny system PowerLine przejmuje kontrolę, regulację i monitoruje procesy zachodzące na całym układzie napędowym. Ten modularny system elektroniczny gwarantuje optymalną adaptację układu napędowego do różnego rodzaju warunków występujących w aplikacjach kolejowych. System PowerLine ułatwia integrację zarówno do nowych jak i już istniejących układów kontroli pojazdów. Zintegrowany system bezpieczeństwa umożliwia automatyczne dostosowanie osiągów silnika oraz zatrzymanie silnika w razie niebezpieczeństwa. Rozszerzona diagnostyka oraz inteligentna szyna CAN-Bus to technologie będące kolejną zaletą systemu.