TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Tibilisi: Gruzini ogłosili przetarg na budowę linii Baku—Maraba—Tbilisi—Ahalkalaki—Karcahi—Kars
Tibilisi: Gruzini ogłosili przetarg na budowę linii Baku—Maraba—Tbilisi—Ahalkalaki—Karcahi—Kars
inforail
05.10.2007 14:51
Tibilisi: Gruzini ogłosili przetarg na budowę linii Baku—Maraba—Tbilisi—Ahalkalaki—Karcahi—Kars
Jak informuje agencja Interfax, Radio Tblilisi i służba prasowa kolei gruzińskich საქართველოსრკინიგზა(Sakartvelos Rpinigza – სრ-SR) —towarzystwo budujące gruziński odcinek kolei Baku—Maraba—Tbilisi—Ahalkalaki—Karcahi—Kars ogłosiło międzynarodowy przetarg na budowę 30-kilometrowego odcinka między Ahalkalaki i Karcahi na granicy z Turcją. Firmy, które chcą wziąć udział w przetargu, od 3 do 22 października mogą odebrać dokumentację przetargową, a od 23 do 29 października można składać prace konkursowe.
Budowa wymaga stworzenia na tym odcinku pełnej infrastruktury kolejowej, a więc nasypów, tuneli oraz granicznej stacji Karcahi. Wszystkie prace wykonawca musi zakończyć najpóźniej 1 listopada 2009 roku. Uczestnik przetargu musi przedstawić gwarancje bankowe w wysokości 1% od kosztów tego projektu oraz od 5% wartości swojej oferty. Jak wiadomo, Gruzja, Turcja i Azerbejdżan 7 lutego 2007 podpisały umowę o budowie linii kolejowej Baku—Maraba—Tbilisi—Ahalkalaki—Karcahi—Kars. Pełne koszty tej inwestycji wynoszą 422 mln $, w tym budowa 98 km-owej kolei Kars-Ahalkalaki (z tego 68 km na terenie Turcji i 30 km na terenie Gruzji) oraz przebudowa odcinka Ahalkalaki-Tbilisi. Projekt nowej linii kolejowej wykonało tureckie towarzystwo Yukcel Domanic.
Więcej z Działu Kontrakty
Rządowe wsparcie dla kolei
12.06.2006
Warszawa: Parkuj i jedź dalej koleją
02.06.2006
Szczecin: Nowe połączenia kolejowe
02.06.2006
Poznań: Kolizja szynobusu
02.06.2006
Olsztyn: Rzadki rozkład
02.06.2006
Lublin: Nad morze o tydzień szybciej
02.06.2006
Ełk: Pociąg do Suwałk
02.06.2006
I Kongres Transportu Polskiego
28.05.2006
Warszawa: Pojedziemy pociągami Flirt
26.05.2006
Warszawa: Kolej jednak trafi na parkiet
26.05.2006
Warszawa: Apartamentowce na torach
26.05.2006
Suwałki: Kolej na Suwałki
26.05.2006
Poznań: Zerowe szanse na szybką kolej
26.05.2006
Kraków: Ile pociągów pójdzie pod nóż?
26.05.2006
Kraków: Rusza „papieski pociąg”
26.05.2006
Gdańsk: Przystanek Gdańsk Śródmieście
26.05.2006
Bydgoszcz: Pięć nowych szynobusów
26.05.2006
Gdynia: Nowe wzory biletów SKM
23.05.2006
Warszawa: Uciekająca kolej przyszłości
21.05.2006
Więcej z Działu Przewoźnicy
PKP Energetyka wprowadza LiveChat
02.06.2011
UTK: Decyzja Komisji 2011/291/UE
01.06.2011
Warszawa: Zmiany na linii S9
01.06.2011
PKP Intercity kupują Pendolino
31.05.2011
Katowice: Kompromis na kolei
31.05.2011
30 lat TGV
31.05.2011
Zmiany w Intercity
31.05.2011
Luiblin: Zmiany w rozkładzie jazdy
27.05.2011
Więcej z Działu Producenci
PKP Intercity naprawi 34 lokomotywy
07.04.2011
Zastal ponownie na rynku kolejowym?
05.04.2011
Poznań: Majątek ZNTK na sprzedaż
08.03.2011
Dwa kolejne zamówienia dla PESY
14.02.2011
Stadler rozbudowuje berliński oddział
14.02.2011
Siemens w sprawie awarii Husarzy
25.01.2011
Garstka informacji wagonowych z FPS
25.01.2011
Wagony i lokomotywy Bombardiera dla DB
18.01.2011
Spalinowe szynobusy Newagu
26.10.2010
Poznań: 15 wniosków o upadłość ZNTK
15.10.2010
Czy pociągi Pendolino wjadą do Polski?
30.09.2010
InnoTrans 2010: Premiera Elfa
28.09.2010
Rafamet: Japończycy zadowoleni
22.09.2010
Rafamet: Maszyny dla serbskich kolei
26.08.2010
Poznań: Referendum w ZNTK
13.08.2010
Poznań: Komu zależy na upadłości ZNTK?
09.08.2010
Więcej z Działu Infrastruktura
Wrocław: Prace na linii 143
05.06.2011
Opole: Wizja nowego dworca
01.06.2011
Wybór oferty na Łódź Fabryczną
27.05.2011
Trójmiasto: Kolejne utrudnienia
25.05.2011