Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Najpierw lokomotywa zastępcza, potem autobus

inforail
08.04.2016 12:32

Kolejnym elementemwartym uwagi w kontekście dostępności taboru jest organizowanie komunikacjizastępczej.

W przypadku awarii lokomotywy pierwszą czynnościąDyspozytury PKP Intercity jest poszukiwanie lokomotywy zastępczej, któraumożliwiłaby kontunuowanie przejazdu pociągu z opóźnieniem możliwym doprzyjęcia przez podróżnych ? poinformował Piotr Stomma, wiceministerinfrastruktury i budownictwa. Trzeba przy tym uwzględnić fakt, że nie w każdejlokalizacji przewoźnik posiada lokomotywy zastępcze, podobnie jak innilicencjonowani przewoźnicy, od których można byłoby takowe wynająć w trybieawaryjnym. Tym samym, w wybranych przypadkach, czas oczekiwania na lokomotywęzastępczą byłby niewspółmiernie długi w stosunku do rozkładowego czasuprzejazdu ? w takim przypadku podejmowana jest decyzja o uruchomieniuautobusowej komunikacji zastępczej.

Stomma zaznacza, że w przypadku pociągowych lokomotywspalinowych sytuacja jest tym bardziej skomplikowana, że ze względu na niskipoziom rezerwy we wszystkich lokalizacjach (po 1 lokomotywie SU160 ?GAMA? dlalokalizacji Białystok, Rzeszów, Krzyż). W przypadku opisanych uwarunkowańniejednokrotnie utrzymywana rezerwa jest niewystarczająca. W przypadku brakudostępnych lokomotyw zastępczych dla lokomotyw SU160 jedynym rozwiązaniemumożliwiającym wykonanie przewozu w przypadku awarii jest uruchomienieautobusowej komunikacji zastępczej.

Jakie są koszty?

W poniższej tabeli przedstawiamy dane dotyczące kosztówautobusowej komunikacji zastępczej uruchamianej w związku z koniecznościązastąpienia lokomotyw SU160 ?GAMA? w podziale na miesiące:

Lp.

Miesiąc

Kwota netto

1.

Lipiec 2015

12 586,00

2.

Wrzesień 2015

804,00

3.

Październik 2015

5 796,00

4.

Listopad 2015

13 412,13

5.

Grudzień 2015

16 842,53

6.

Styczeń 2016

81 505,75

7.

Luty 2016

67 655,16

Razem:

198 601,57


I na koniec ciekawe zestawienie firm, które otrzymałyzlecania na autobusową komunikację zastępczą w sytuacji awaryjnego wycofanialokomotywy SU160 ?GAMA?. To:

  1. Eurobus FHU Mariusz Franków, Przemyśl,
  2. Usługi Transportowe Przewóz Osób i Ładunków Sławomir Bujak, Trzęsówka,
  3. Usługi Transportowe Urszula Kowalczyk, Lublin,
  4. Usługi Transportowe Zygmunt Dzikiewicz, Olsztyn,
  5. Firma Handlowo-Usługowa Marek Jan Grela, Zamość,
  6. Towarzystwo Przewozowe Beta-Bus s.c. E. Wójcik, M. Mandel, Piła,
  7. Open Tours Krzysztof Ferenc, Ełk.