Nowe Impulsy pojadą do Tarnowa, do 2020 roku kolejnych 60 składów

inforail
30.03.2016 12:19

Tak, jaksygnalizowaliśmy wczoraj na łamach InfoRail Województwo Małopolskie podpisałodziś umowę z Newagiem na dostawę 12 ezt-ów, które jeszcze w tym roku trafią na lokalnetrasy kolejowe.

Wartość zamówionego taboru to prawie 300 mln zł. Jego właścicielembędzie Województwo Małopolskie, a operatorem wojewódzka spółka KolejeMałopolskie.

To następny etap budowania strategii transportuzintegrowanego, w którym transport kolejowy odgrywa kluczową rolę. Od 2003 r.sukcesywnie nabywamy kolejne pociągi, do tej pory zakupiliśmy ich 31 ? mówiłmarszałek Jacek Krupa przed podpisaniem umowy.

Jeszcze 60 pociągówdo 2020 roku

Potrzeby województwa zakładają zakup 60 pociągów do 2020 r.bowiem kolej aglomeracyjna w całości ma być oparta o nowy tabor zapewniającypodróż w warunkach na miarę XXI wieku ? podkreślił Marszałek Krupa. I dodał, żenowe pojazdy będą kursowały na trzeciej z linii Szybkiej Kolei Aglomeracyjnejdo Tarnowa, której otwarcie planowane jest na koniec tego roku.

– Cieszę się, że tak ogromna kwota 300 mln zł trafi nasądecką ziemię i zapewni kolejne miejsca pracy ? mówił z kolei członek zarząduLeszek Zegzda.

Decyzja o kolejnychImpulsach w ciągu miesiąca

Podpisana dziś umowa zakłada, że Newag dostarczy 6 pojazdówdo końca listopada br. (4 składy 5-członowych Impulsów 45WE oraz 2 szt.4-członowych EZT Impuls 31WE) oraz zapewni kompleksową obsługę gwarancyjną,serwis i utrzymanie. Nowe pociągi będą mogły obsługiwać pasażerów już w grudniubr. Pozostałe 6 składów zostanie dostarczone do 15 lutego 2017 r. Samorządwojewództwa może skorzystać również z tzw. prawa opcji i zakupić dodatkowepojazdy. Zarząd Województwa Małopolskiego podejmie decyzję w tym zakresie wciągu najbliższego miesiąca.

Na zakup taboru przewidziane zostało dofinansowanie w ramachprojektu ?Zakup Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych dla rozwoju koleimałopolskich? z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego nalata 2014-2020. Za realizację projektu odpowiada Departament InwestycjiStrategicznych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, który będziewnioskował o 42 mln euro ze środków UE. Wkład własny zostanie pokryty z budżetuwojewództwa oraz funduszu kolejowego.