TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Ryga: Łotewskie koleje rozpisały przetarg na obsługę międzynarodowych przewozów pasażerskich
Ryga: Łotewskie koleje rozpisały przetarg na obsługę międzynarodowych przewozów pasażerskich
inforail
04.10.2007 14:06
Ryga: Łotewskie koleje rozpisały przetarg na obsługę międzynarodowych przewozów pasażerskich
Jak informują agencje Interfax i RŻD Partner oraz służba prasowa LDZ, łotewskie koleje Latvijas dzelzceļš(LDZ) ogłosiły przetarg na otrzymanie koncesji realizacji międzynarodowego ruchu pasażerskiego. Jak wiadomo, również LDZ odpowiednio do przepisów unijnych, decentralizuje swoje przewozy kolejowe. Ze swojego łona LDZ wydzieliło już komunikację osobową, w listopadzie 2001 r. powołując do życia filialną firmę Pasažieru vilciens (PV), która powstała z połączenia filialnych firm Elektrovilciens oraz Dīzeļvilciens, a niedawno wydzielono przewozy towarowe, powołując do życia filialną firmę LDZ Cargo. Obecnie LDZ-PV usamodzielnia międzynarodowe przewozy osobowe.
Jak wiadomo, pociągi Latvijas dzelzceļš-Pasažieru vilciens przewożą pasażerów na dwunastu liniach krajowych, z których zelektryfikowane są linie: Ryga—Aizkraukle, Ryga—Jelgava, Ryga—Skulte, Ryga—Tukums, a na pozostałych (Ryga—Dzneburg, Ryga—Ērgļi, Ryga—Gulbene, Ryga—Krustpils, Ryga—Lugaži, Ryga—Reņģe, Ryga—Rēzekne—Ziliupe oraz Ryga—Liepāja) kursują pociągi spalinowe. Pociągi międzynarodowe na sześciu liniach docierają m. in. do: Baranowicz, Gomelu, Ignaliny, Jelgavy, Kijowa, Krasnodaru, Lwowa, Mińska, Moskwy, Nowoczerkaska, Odessy, Połtawy, Pskowa, Rygi, Rostowa, Równego, Sambora, Sankt Petersburga, Symferopolu, Soczi i Adleru, Tuapse, Wielkich Łuków, Wilna, Winnicy, Witebska, Woroneża i Zaporoża.
„Ponieważ budżet państwowy nie dotuje przewozów międzynarodowych, a Latvijas dzelzceļš-Pasažieru vilciens stara się jednak działać dochodowo, kierownictwo towarzystwa postanowiło pozbyć się tego garbu na plecach i rozpisać przetarg na ich koncesyjne przejęcie. Zwycięzca przetargu otrzyma wszelkie dochody wpływające tytułem tej działalności, ale także będzie pokrywał wszelkie wydatki“—objaśnił dziennikarzom przedstawiciel wydziału prasowego LDZ. Kursujące na sześciu liniach pociągi międzynarodowe LDZ-PV, tworzą deficyt w wysokości 2,8 mln latów rocznie. Wartość giełdowa kolei LDZ wynosi obecnie 267,452 miliardów latów, stawiając je na dziewiątym miejscu wśród łotewskich firm.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024