Gondole w Szczyrku i Szpindlerowym Młynie?
Koncern TMR, właściciel największych ośrodków narciarskichna Słowacji, chce zainwestować dziesiątki mln euro w polski ośrodek narciarskiw Szczyrku i czeski w Szpindlerowym Młynie. Inwestycje mogą ruszyć już w tymroku.
Dzięki nim w polskim ośrodku maja powstać nowe gondole idodatkowe kilometry tras.
Prezes TMR Bohus Hlavaty podkreśla w rozmowie z PAP, że wciągu najbliższych lat firma jest gotowa zainwestować w Szczyrku 120-150milionów złotych. ?Czekamy na zakończenie procesów tworzenia planówzagospodarowania przestrzennego. Gotowy jest już projekt budowy i modernizacjisystemów naśnieżania, a kolejki są już zamówione. Gdy tylko spełnione zostanąwszelkie formalności inwestycja będzie mogła ruszyć” – podkreśla.
Burmistrz Szczyrku Antoni Byrdy uważa, że dzięki nowyminwestycjom ośrodek w tym mieście wróci do polskiej „ekstraklasynarciarskiej”. „Mamy przestarzałe systemy naśnieżania iinfrastrukturę narciarską, nie mamy zbiorników z wodą i czas to zmienić.Współpraca ze Słowakami przebiega bardzo dobrze, tutaj nie ma żadnej drogi naskróty i na pewno inwestycja będzie prowadzona bardzo profesjonalnie” -podkreślił w rozmowie z PAP.
Byrdy liczy, że inwestycja ruszy jeszcze w tym roku i zaokoło 3 lata będzie gotowa. „Jesteśmy na finiszu jeśli chodzi o planyzagospodarowania przestrzennego. Czekamy na decyzję Ministra Środowiska ws.wylesienia 36 hektarów. To tereny, na których w większości istniały wcześniejtrasy. Następnie jeszcze zgoda marszałka województwa, która wydaje się jużformalnością” – wyjaśnił.
Burmistrz podkreśla, że inwestycja jest niezwykle ważna dlamiasta, po pomoże spłacić Szczyrkowi 9 mln dług i sprawi, że ludzie chętniebędą przyjeżdżali tutaj na narty i snowboard. „Naszym atutem są zpewnością długie trasy widokowe. Dodatkowo do Szczyrku łatwo dostać się zcentralnej Polski nowo wybudowanymi drogami” ? powiedział.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dziś Szczyrkowski Ośrodek Narciarski ma 19 km trasnarciarskich, a po inwestycji ich długość ma wzrosnąć do 22 km. Nowy systemzaśnieżania ma pokryć ponad 80 proc. wszystkich tras w ośrodku, dzięki czemubędzie można tam jeździć nawet wtedy, gdy zimą będzie słabo z opadami śniegu.Hlavaty deklaruje, że już przed następnym sezonem narciarskim będzie dostępnyjeden karnet narciarski, dzięki któremu będzie można przemieszczać się międzystacjami narciarskimi na Słowacji, w Czechach oraz w Szczyrku.
To nie jedyna planowana inwestycja TMR. Słowacy chcą teżzmodernizować ośrodek w czeskim Szpindlerowym Młynie. ?Planujemy połączyć zesobą dwie części ośrodka narciarskiego ? Svaty Petr i Medvedin – dzięki czemunie trzeba będzie zdejmować nart, żeby przemieścić się z jednej części dolny dodrugiej.
Procedury są bardzo czasochłonne, ale musimy pamiętać o tym,ze jesteśmy w parku narodowym. Chcemy m.in. zbudować kolejki linowe, wyznaczyćnowe trasy narciarskie, postawić nowe systemy naśnieżania. Całkowita liczba traszwiększy się do 40 km. W najbliższych latach planujemy wydać ponad mld czeskichkoron na te projekty? ? mówi PAP szef ośrodka w Szpindlerowym Młynie CenekJilek.
Spółka Tatry Mountain Resorts jest największym podmiotem wdziedzinie turystyki w Europie Środkowej i Wschodniej. Posiada ośrodkinarciarskie oraz hotele na Słowacji, w Czechach i w Polsce. (PAP)
„