MPK Kraków kupuje pojazd z żurawiem
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie ogłosiłoprzetarg na dostawę pojazdu drogowo-szynowego z żurawiem do podnoszenia wagonówtramwajowych. Szacunkowa wartość zamówienia bez VAT to 2300000,00 PLN.
Pojazd trzeba będzie dostarczyć do 15 grudnia 2016 roku. Ozamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech latprzed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalnościjest krótszy ? w tym okresie, należycie wykonali dostawę minimum jednegopojazdu drogowo-szynowego z żurawiem do podnoszenia wagonów tramwajowych.
Kryteria wyboru stanowią:
1. Cena oferty brutto ? 70% oraz
2. Okres gwarancji na zaoferowany pojazdu drogowo-szynowegoz żurawiem ? 30%.
Oferty można składać do 4 maja 2016 roku.
Pojazd musi spełniać następujące wymagania techniczne;
Wymiary |
Wymiary w pozycji transportowej |
|
|
– długość |
do 11500mm |
||
– szerokość |
do 2550mm |
||
– wysokość |
do 4050mm |
||
I. |
Podwozie samochodowe; |
||
1 |
Dopuszczalna masa całkowita |
Do 32.000 kg |
|
2 |
Silnik |
Moc: min. 270 kW, spełniający normę EURO 6 |
|
3 |
Skrzynia biegów |
Min. 8 – biegowa |
|
4 |
Podwozie |
3 ? osiowe |
|
5 |
Napęd |
6×4 napęd na dwie tylne osie |
|
6 |
Opony |
Terenowo-szosowe |
|
7 |
Zawieszenie |
Resory |
|
8 |
Układ kierowniczy |
Ze wspomaganiem |
|
9 |
Hamulce |
Z ABS |
|
10 |
Prędkość pojazdu |
do 90 km/h |
|
11 |
Napięcie zasilania i sterowania |
24 V DC |
|
12 |
Kabina |
Min. 6 osobowa (z kierowcą) kolor , odpowiednik RAL (do uzgodnienia po podpisaniu umowy) |
|
13 |
Zaczep holowniczy |
Z tyłu pojazdu, przystosowany do holowania innych pojazdów (samochodów i tramwajów) |
|
14 |
Wciągarka z przodu pojazdu |
Z ustalającym prowadzeniem nawijania liny. |
|
II. |
Zestaw do jazdy po szynach |
||
1 |
Wózki szynowe |
– szerokość toru: 1435 mm |
|
– średnica toczna kół jazdy po torach, |
|||
powyżej 360mm |
|||
– obręcze kół jezdnych – wymienne |
|||
– minimalne łuki szynowe -18 m |
|||
– szybkość jazdy, do 10 km/godz (+/-10%) |
|||
– zdolność pokonywania wzniesień, do 10% |
|||
-sterownik pracy wózka jazdy po szynach z kabiny kierowcy. |
|||
2 |
Odległość od kół szynowych do nawierzchni podczas jazdy na kołach gumowych |
minimum 180 mm |
|
3 |
Napęd wózków szynowych |
hydrostatyczny – niezależny od kół samochodowych, |
|
– umożliwiający równomierny rozkład momentów napędowych na koła w zmiennych warunkach przyczepności do torowiska, z pompą o zmiennej wydajności, |
|||
1) wózek przedni jednoosiowy, z dwoma kołami napędzanymi oddzielnymi silnikami hydraulicznymi, |
|||
2) wózek tylny dwuosiowy, czterokołowy z dwoma kołami napędzanymi oddzielnymi silnikami hydraulicznymi, |
|||
– zabudowany w sposób umożliwiający jego adaptację do małych łuków bez efektu klinowania i nadmiernego zużycia kół jezdnych torowych ( np. wózek z możliwością skrętu względem podwozia pojazdu), |
|||
– mocowanie kół na wahaczach, zapewniające równomierny rozkład na nierównościach torowiska, |
|||
3) układ jezdny wyposażony w hamulec postojowy, sprężynowy działający przy braku ciśnienia w układzie (z awaryjnym odhamowaniem), |
|||
4) podnoszenie i opuszczanie wózków jezdnych hydrauliczne z możliwością ich podniesienia awaryjnego (przy nie pracującym silniku pojazdu). |
|||
5) Układ wyposażony w system do zwiększania przyczepności kół jezdnych do szyn (piasecznice). |
|||
4 |
Oświetlenie kół zestawu szynowego |
ułatwiające ustawienie pojazdu na torowisku, po jednej lampie na każdy zestaw kół wózka szynowego |
|
5 |
Kontrola ustawienia wózków do pracy na torach |
kamera z monitorem (mininum 6,5?) w kabinie kierowcy |
|
III. |
Nadwozie – żuraw |
||
1 |
Budowa |
żuraw sterowany, z pulpitu operatorskiego kabiny żurawia i zdalnie, droga radiową z pulpitu przenośnego. |
|
2 |
Kolor |
kolor do uzgodnienia po zawarciu umowy |
|
3 |
Wysięgnik |
w położeniu transportowym (drogowym) wysięgnik skierowany do przodu pojazdu. |
|
4 |
Max udźwig – praca z trawersy – podnoszenie członów Środkowych zestawu tramwajowego |
19.500 kg na wysięgu do 4,7 m 11.500 kg na wysiegu do 8,0 m. |
|
5 |
Żuraw wyposażony w hydraulicznie opuszczane podpory |
sterowane ręcznie z podpór przy żurawiu, możliwość pracy żurawia przy niesymetrycznie rozsuniętych podporach |
|
6 |
Kabina operatora żurawia |
1-osobowa, z polem widzenia 360° |
|
7 |
Kąty obrotu żurawia |
n x 360 ° |
|
8 |
Wymagania eksploatacyjne |
konstrukcja żurawia umożliwić musi wsuwanie wysięgnika w przestrzeń między wagonem, a siecią trakcyjną, przy wysokości zawieszenia przewodu sieci trakcyjnej – minimum 4,20 m. |
|
9 |
Oświetlenie dodatkowe |
na kabinie operatora, umożliwiające oświetlenie pola pracy żurawia i terenu przylegającego. |
|
IV |
Układ awaryjnego sterowania zespołami żurawia |
||
1 |
Układ awaryjny |
umożliwiający złożenie podpór i wózków szynowych w przypadku awarii silnika samochodowego lub układu hydraulicznego. |
|
V. |
Oznakowanie pojazdu |
||
1 |
1. na dachu kabiny podwozia (listwa świetlna): światła błyskowe koloru niebieskiego dla pojazdów uprzywilejowanych. |
||
Oznakowanie ?świetlne? |
2. na żurawiu od tyłu pojazdu: lampa błyskowa koloru niebieskiego dla pojazdów uprzywilejowanych. |
||
VI |
Wyposażenie pojazdu |
||
1 |
Urządzenie do mocowania i przewozu wózków do holowania wagonów |
pojazd dostosowany do transportu, załadunku i rozładunku własnym wysięgnikiem wózków używanych do holowania wagonów tramwajowych, |
|
2 |
Wyposażenie: |
||
– 1 szt. trawersy o wymaganym udźwigu |
|||
Trawersa przeznaczone do podnoszenia tramwajów oraz zawiesia elastyczne . |
– 2 szt. zawiesia elastyczne, zakładane na końcach trawersy (sposób mocowania ? do uzgodnienia po podpisaniu umowy) |
||
3 |
Skrzynia ładunkowa |
do przewozu trawersy, wyposażona w burty aluminiowe z plandeką. |
|
VII. |
Wyposażenie dodatkowe |
||
1 |
Zamykana skrzynia transportowa (w podwoziu) (min 2 szt.), do przewożenia wyposażenia pojazdu drogowo ? szynowego (wymiar do uzgodnienia po zawarciu umowy). |
||
2 |
Dwa gniazda 24V DC do zasilania urządzeń zewnętrznych (np. lampy przenośne, dodatkowe oświetlenie pola pracy, itp.) |
||
3 |
Dwa gniazda 230V AC, w lokalizacji umożliwiającej podłączenie elektronarzędzi |
||
4 |
Kamera cofania, z monitorem (mininum 6,5?) w kabinie kierowcy pojazdu |
||
5 |
Sprzęg tramwajowo ? samochodowy, umożliwiający holowanie tramwajów (z głowicą Alberta i głowicą umożliwiającą połączenie z zaczepem holowniczym zlokalizowanym z tyłu pojazdu) |
||
6 |
Sprzęg samochodowy umożliwiający holowanie samochodów |
||
7 |
Gniazdo do awaryjnego uruchamiania pojazdu (24V DC) |
||
VIII. |
Dokumentacja i szkolenia |
||
1 |
Komplet dokumentów umożliwiających dokonanie rejestracji pojazdu właścicielowi pojazdu. |
||
2 |
Dokumentacja techniczno-ruchowa pojazdu; parametry techniczne pojazdu, Instrukcje obsługii i użytkowania pojazdu i wszystkie inne Instrukcje dla urządzeń peryferyjnych. |
||
3 |
Dostarczone dokumenty muszą zaświadczać o spełnianiu przez pojazd wymagań określonych w ustawie ?Prawo o ruchu drogowym?, w aktualnych rozporządzeniach z tej ustawy wynikających, wymaganiach zawartych w Dyrektywach UE oraz deklarację zgodności (oznakowanie CE) |
||
4 |
Decyzja UDT o dopuszczeniu żurawia do eksploatacji ( z upoważnienia Zamawiającego) |
||
5 |
Szkolenie dla pracowników Zamawiającego z zakresu obsługiwania pojazdu |
„