MPK Kraków kupuje pojazd z żurawiem

infotram
29.03.2016 07:31

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie ogłosiłoprzetarg na dostawę pojazdu drogowo-szynowego z żurawiem do podnoszenia wagonówtramwajowych. Szacunkowa wartość zamówienia bez VAT to 2300000,00 PLN.

Pojazd trzeba będzie dostarczyć do 15 grudnia 2016 roku. Ozamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech latprzed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalnościjest krótszy ? w tym okresie, należycie wykonali dostawę minimum jednegopojazdu drogowo-szynowego z żurawiem do podnoszenia wagonów tramwajowych.

Kryteria wyboru stanowią:

1. Cena oferty brutto ? 70% oraz

2. Okres gwarancji na zaoferowany pojazdu drogowo-szynowegoz żurawiem ? 30%.

Oferty można składać do 4 maja 2016 roku.

Pojazd musi spełniać następujące wymagania techniczne;

Wymiary

Wymiary w pozycji transportowej

– długość

do 11500mm

– szerokość

do 2550mm

– wysokość

do 4050mm

I.

Podwozie samochodowe;

1

Dopuszczalna masa całkowita

Do 32.000 kg

2

Silnik

Moc: min. 270 kW, spełniający normę EURO 6

3

Skrzynia biegów

Min. 8 – biegowa

4

Podwozie

3 ? osiowe

5

Napęd

6×4 napęd na dwie tylne osie

6

Opony

Terenowo-szosowe

7

Zawieszenie

Resory

8

Układ kierowniczy

Ze wspomaganiem

9

Hamulce

Z ABS

10

Prędkość pojazdu

do 90 km/h

11

Napięcie zasilania i sterowania

24 V DC

12

Kabina

Min. 6 osobowa (z kierowcą) kolor , odpowiednik RAL (do uzgodnienia po podpisaniu umowy)

13

Zaczep holowniczy

Z tyłu pojazdu, przystosowany do holowania innych pojazdów (samochodów i tramwajów)

14

Wciągarka z przodu pojazdu

Z ustalającym prowadzeniem nawijania liny.

II.

Zestaw do jazdy po szynach

1

Wózki szynowe

– szerokość toru: 1435 mm

– średnica toczna kół jazdy po torach,

powyżej 360mm

– obręcze kół jezdnych – wymienne

– minimalne łuki szynowe -18 m

– szybkość jazdy, do 10 km/godz (+/-10%)

– zdolność pokonywania wzniesień, do 10%

-sterownik pracy wózka jazdy po szynach z kabiny kierowcy.

2

Odległość od kół szynowych do nawierzchni podczas jazdy na kołach gumowych

minimum 180 mm

3

Napęd wózków szynowych

hydrostatyczny – niezależny od kół samochodowych,

– umożliwiający równomierny rozkład momentów napędowych na koła w zmiennych warunkach przyczepności do torowiska, z pompą o zmiennej wydajności,

1) wózek przedni jednoosiowy, z dwoma kołami napędzanymi oddzielnymi silnikami hydraulicznymi,

2) wózek tylny dwuosiowy, czterokołowy z dwoma kołami napędzanymi oddzielnymi silnikami hydraulicznymi,

– zabudowany w sposób umożliwiający jego adaptację do małych łuków bez efektu klinowania i nadmiernego zużycia kół jezdnych torowych ( np. wózek z możliwością skrętu względem podwozia pojazdu),

– mocowanie kół na wahaczach, zapewniające równomierny rozkład na nierównościach torowiska,

3) układ jezdny wyposażony w hamulec postojowy, sprężynowy działający przy braku ciśnienia w układzie (z awaryjnym odhamowaniem),

4) podnoszenie i opuszczanie wózków jezdnych hydrauliczne z możliwością ich podniesienia awaryjnego (przy nie pracującym silniku pojazdu).

5) Układ wyposażony w system do zwiększania przyczepności kół jezdnych do szyn (piasecznice).

4

Oświetlenie kół zestawu szynowego

ułatwiające ustawienie pojazdu na torowisku, po jednej lampie na każdy zestaw kół wózka szynowego

5

Kontrola ustawienia wózków do pracy na torach

kamera z monitorem (mininum 6,5?) w kabinie kierowcy

III.

Nadwozie – żuraw

1

Budowa

żuraw sterowany, z pulpitu operatorskiego kabiny żurawia i zdalnie, droga radiową z pulpitu przenośnego.

2

Kolor

kolor do uzgodnienia po zawarciu umowy

3

Wysięgnik

w położeniu transportowym (drogowym) wysięgnik skierowany do przodu pojazdu.

4

Max udźwig – praca z trawersy – podnoszenie członów Środkowych zestawu tramwajowego

19.500 kg na wysięgu do 4,7 m 11.500 kg na wysiegu do 8,0 m.

5

Żuraw wyposażony w hydraulicznie opuszczane podpory

sterowane ręcznie z podpór przy żurawiu, możliwość pracy żurawia przy niesymetrycznie rozsuniętych podporach

6

Kabina operatora żurawia

1-osobowa, z polem widzenia 360°

7

Kąty obrotu żurawia

n x 360 °

8

Wymagania eksploatacyjne

konstrukcja żurawia umożliwić musi wsuwanie wysięgnika w przestrzeń między wagonem, a siecią trakcyjną, przy wysokości zawieszenia przewodu sieci trakcyjnej – minimum 4,20 m.

9

Oświetlenie dodatkowe

na kabinie operatora, umożliwiające oświetlenie pola pracy żurawia i terenu przylegającego.

IV

Układ awaryjnego sterowania zespołami żurawia

1

Układ awaryjny

umożliwiający złożenie podpór i wózków szynowych w przypadku awarii silnika samochodowego lub układu hydraulicznego.

V.

Oznakowanie pojazdu

1

1. na dachu kabiny podwozia (listwa świetlna): światła błyskowe koloru niebieskiego dla pojazdów uprzywilejowanych.

Oznakowanie ?świetlne?

2. na żurawiu od tyłu pojazdu: lampa błyskowa koloru niebieskiego dla pojazdów uprzywilejowanych.

VI

Wyposażenie pojazdu

1

Urządzenie do mocowania i przewozu wózków do holowania wagonów

pojazd dostosowany do transportu, załadunku i rozładunku własnym wysięgnikiem wózków używanych do holowania wagonów tramwajowych,

2

Wyposażenie:

– 1 szt. trawersy o wymaganym udźwigu

Trawersa przeznaczone do podnoszenia tramwajów oraz zawiesia elastyczne .

– 2 szt. zawiesia elastyczne, zakładane na końcach trawersy (sposób mocowania ? do uzgodnienia po podpisaniu umowy)

3

Skrzynia ładunkowa

do przewozu trawersy, wyposażona w burty aluminiowe z plandeką.

VII.

Wyposażenie dodatkowe

1

Zamykana skrzynia transportowa (w podwoziu) (min 2 szt.), do przewożenia wyposażenia pojazdu drogowo ? szynowego (wymiar do uzgodnienia po zawarciu umowy).

2

Dwa gniazda 24V DC do zasilania urządzeń zewnętrznych (np. lampy przenośne, dodatkowe oświetlenie pola pracy, itp.)

3

Dwa gniazda 230V AC, w lokalizacji umożliwiającej podłączenie elektronarzędzi

4

Kamera cofania, z monitorem (mininum 6,5?) w kabinie kierowcy pojazdu

5

Sprzęg tramwajowo ? samochodowy, umożliwiający holowanie tramwajów (z głowicą Alberta i głowicą umożliwiającą połączenie z zaczepem holowniczym zlokalizowanym z tyłu pojazdu)

6

Sprzęg samochodowy umożliwiający holowanie samochodów

7

Gniazdo do awaryjnego uruchamiania pojazdu (24V DC)

VIII.

Dokumentacja i szkolenia

1

Komplet dokumentów umożliwiających dokonanie rejestracji pojazdu właścicielowi pojazdu.

2

Dokumentacja techniczno-ruchowa pojazdu; parametry techniczne pojazdu, Instrukcje obsługii i użytkowania pojazdu i wszystkie inne Instrukcje dla urządzeń peryferyjnych.

3

Dostarczone dokumenty muszą zaświadczać o spełnianiu przez pojazd wymagań określonych w ustawie ?Prawo o ruchu drogowym?, w aktualnych rozporządzeniach z tej ustawy wynikających, wymaganiach zawartych w Dyrektywach UE oraz deklarację zgodności (oznakowanie CE)

4

Decyzja UDT o dopuszczeniu żurawia do eksploatacji ( z upoważnienia Zamawiającego)

5

Szkolenie dla pracowników Zamawiającego z zakresu obsługiwania pojazdu