TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Poprad: Na stacji Poprad-Tatry oddano do użytku przejścia podziemne i perony
Poprad: Na stacji Poprad-Tatry oddano do użytku przejścia podziemne i perony
inforail
03.10.2007 14:39

Poprad: Na stacji Poprad-Tatry oddano do użytku przejścia podziemne i perony
W środę 26 września 2007 o godzinie 14 na stacji Poprad –Tatry oficjalnie oddano do eksploatacji przejście podziemne oraz nowe perony. Przebudowa odbywała się od kwietnia 2006 roku do sierpnia 2007 i kosztowała 858 milionów koron słowackich. Z czego 75% pokryły środki z Unii Europejskiej, natomiast 25% pochodziło z funduszy krajowych. Stacja ta leży na głównym ciągu kolejowym Bratysława –Żylina –Koszyce. Jednak nie to stanowi o jej ważności. Stacja Poprad –Tatry jest punktem wypadowym w Tatry, gdzie można dostać się zarówno boczną linią kolejową, jak również za pomocą wąskotorowej TEŽ. dzięki rekonstrukcji na torach głównych prędkość maksymalna wynosi 100km/h, natomiast na bocznych 40-60km/h. Zwiększyła się również przepustowość stacji o 2000 pasażerów na godzinę. Oprócz tego stacja stała się dostępna dla pasażerów z ograniczoną ruchowością. Generalnie wybudowano jeden tunel długości 47,5m łączący peron 1, 2 i nowy trzeci. Przy czym peron 2 został również przesunięty i wykonany od podstaw. Drugą możliwością przedostania się między peronami są schody umożliwiające dostanie się z peronów kolejowych 2 i 3 do hali pociągów wąskotorowych TEŽ, która znajduje się nad peronami. Natomiast same perony zostały wykonane od podstaw z czego peron 2 ma długość 400m, natomiast trzeci ma 250m. Dzięki temu stacja jest w stanie przyjmować długie międzynarodowe pociągi. Dodatkowo w całym węźle wymieniono torowisko włącznie z tłuczniem. Wykonano również nową kanalizację, sieć trakcyjną oraz urządzenia zabezpieczania ruchu. Niestety przebudowa ominęła sam budynek stacyjny, który został wybudowany za czasów Czechosłowacji i nijak swoim stanem estetycznym nie pasuje do nowej stacji.
Źródło: Komunikat prasowy ŽSR
Więcej z Działu Kontrakty
PNiUIK szuka manewrówki
04.01.2022
Koleje Śląskie wydzierżawiły Feniksy
27.12.2021
Jest umowa na P4 lokomotyw 18D
20.12.2021
W jaki spalinowy skład celuje Polregio?
20.12.2021
CSI INVEST naprawi EN57ALd-2208
17.12.2021
SM04-620 ma przejść naprawę główną
15.12.2021
Więcej z Działu Prawo
Będą podatkowe zmiany w stosunku do PKP?
23.12.2021
Będzie nowelizacja uchwały dotyczącej KPK
22.10.2021
Słoneczny do Ustki z zielonym światłem
12.10.2021
Policja szuka złodzieja z pociągu Intercity
07.09.2021
Kolejny złodziej zatrzymany przez SOK
23.06.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Korozja nadal podgryza ED250
06.01.2022
Kolejny wydłużony Flirt w ŁKA
04.01.2022
Listopad 2021 roku na plusie
31.12.2021
Od dziś nowy rozkład jazdy pociągów
12.12.2021
Więcej z Działu Producenci
Zachodniopomorskie hybrydy w komplecie
17.12.2021
ČD Cargo pozyska dwa Vectrony
10.12.2021
Komplet małopolskich Impulsów
09.12.2021
Jak idzie wydłużanie łódzkich Flirtów?
01.12.2021
Newag liczy na hybrydową opcję od ŁKA
25.11.2021
Dart reaktywacja a plany PKP Intercity
24.09.2021
Dart reaktywacja?
21.09.2021
Więcej z Działu Infrastruktura
21 dworców w 2021 roku
08.01.2022
Wypadek na przejeździe pod Opolem
19.12.2021
W Jarosławiu na stacji będą windy
18.12.2021