Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Chałupki: Czy więcej składów EN57 będzie wjeżdżać do Czech?

inforail
02.10.2007 13:15
Po początkowych problemach z przyjmowaniem polskich pociągów w Czechach współpraca zdaje się rozwijać. Do poruszania się po torach ČD został przystosowany skład EN57-1952. Jest to przedostatnia wyprodukowana jednostka EN57, więc posiada już czoło zbliżone do EW58, oraz oryginalnie była wyposażona w plastikowe siedzenia. Jednak ten egzemplarz przeszedł rekonstrukcję w której dostał przedział klasy pierwszej (z niezależnymi siedzeniami), natomiast pozostała część „dorobiła”się miękkich ławek pochodzących najprawdopodobniej z demontażu z innych EZT. Jednak obicie siedzeń zostało wymienione na czerwony welur. Dodatkowo wymienione zostały przedziały WC. Jednostki te zajeżdżają do Czech w ramach służby wyrównawczej za pojazdy ČD na terenie naszego kraju. Jednak w przyszłym rozkładzie jazdy ilość tej pracy ma wzrosnąć, stąd nie wykluczone, że więcej zespołów EN57 pojawi się w rejonie ostrawskim.