TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Helsinki: Trwają prace modernizacyjne linii St.Petersburg RŻD — Helsinki VR
Helsinki: Trwają prace modernizacyjne linii St.Petersburg RŻD — Helsinki VR
inforail
26.09.2007 16:06
Helsinki: Trwają prace modernizacyjne linii St.Petersburg RŻD — Helsinki VR
Jak informuje służba prasowa fińskich koleji Valtion Rautatiet (VR), rosyjskich koleji Rassijskije Żeljeznije Darogi (RŻD) oraz agencja RŻD Partner —pasażerowie pociągów Pendolino kursujących między Sankt Petersburgiem i Helsinkami, muszą jeszcze zaczekać, ażeby z Petersburga w ciągu półtora godziny dotarli do granicy z Finlandią. Według rozkładu VR, z Helsinek do Vainikkala na granicy państwa (257 km) jedzie się 2,5 godziny, a stąd do Petersburga (160 km) jedzie się 2,5 godziny. (Pociąg nr.P35 wyjeżdżający z Helsinek o 7.27, do Petersburga przyjeżdża o 13.33.)
Obecnie rozpoczął się już drugi etap urzeczywistnienia komunikacji szybkich pociągów między dwoma metropoliami. Prace modernizacyjne na trasie Sankt Petersburg —Busłowskaja —granica państwa RŻD rozpoczęły się wiosną tego roku kosztem 4,2 miliardów rubli i wówczas półtora godzinny bieg do granicy stanie się rzeczywistością. Pociągi zatrzymywać się będą jedynie na dwóch stacjach: Wyborg (5 minut) oraz Busłowskaja (9 minut włącznie z kontrolą celno-paszportową).
W myśl realizowanego projektu, w interesie możliwości rozwijania przez pociągi szybkości 200 km/h, do końca tego roku zakończona zostanie modernizacja trasy kolejowej na odcinku Pargołowo —Kiriłłowskoje przez całkowitą wymianę platform. Oprócz tego trwa przebudowa wszystkich przejazdów kolejowych. Będą to specjalnie chronione przejazdy, zaopatrzone w urządzenia „Ustrojstwa Zagarżdjenija Pajezdow“(UZP). Będą to specjalne urządzenia połączone z informatorami. Relacje nie mówią o tym: kogo, albo co, jak i o czym będą informować.
W roku 2008 prace kontynuowane będą do stacji Busłowskaja. W tym czasie na odcinku Wyborg —Busłowskaja —granica państwa pociągi będą mogły już osiągnąć szybkość 160 km/h, ale już w 2009 wzrośnie ona do 200 km/h. Na całej trasie Sankt Petersburg —Wyborg —Busłowskaja —granica państwa RŻD tory zostaną ogrodzone w interesie zapobieżenia przechodzenia przez nie ludzi i zwierząt, czy wjazdu pojazdów. Pełne koszty modernizacji odcinka rosyjskiego tej linii kolejowej, na 2007 rok zaprogramowano na 65 miliardów rubli. W 35% (21,5 miliardów rubli) koszty pokrywa budżet federalny Rosji. A na początku 2009 roku firma ALSTOM nadeśle już dwa składy Pendolino, które zostaną skierowane do pracy.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024