Pierwsza pomoc w MPK-Łódź
Już 29 stycznia każdy z ponad 3000 pracowników będzie mógłuczestniczyć w bezpłatnym szkoleniu z zakresu udzielania pierwszej pomocyorganizowanym i prowadzonym przez… pracowników Działu Szkoleń i ZarządzaniaZasobami Ludzkimi MPK-Łódź, którzy w ostatnim czasie przeszli specjalny kurs iuzyskali certyfikaty instruktorów pierwszej pomocy.
Każde ze szkoleń będzie trwało 8 godzin a uczestniczyć wnich mogą wszyscy chętni pracownicy naszej Spółki, którzy poświęcą na jegorzecz jeden ze swoich wolnych dni, lub wezmą z tego tytułu urlop. Uruchamianeszkolenia MPK traktuje jako okazję do podniesienia posiadanej już wiedzy irozwinięcia umiejętności, przypomnienia sobie zasad udzielania pierwszejpomocy, które wszyscy pracownicy MPK-Łódź poznają podczas kursów motorniczychczy kursów BHP, gdzie instruktorzy prowadzą moduły dotyczące udzielaniapierwszej pomocy.
Zaplanowane na najbliższy czas terminy szkoleń to 29stycznia, 26 lutego, 4 i 31 marca, 28 kwietnia, 25 maja i 30 czerwca. Po ichzakończeniu planowane jest w MPK-Łódź zorganizowanie konkursu na najlepszegoratownika. Udział w nim, podobnie jak w opisywanych szkoleniach, może wziąćudział każdy pracownik MPK-Łódź – a więc zarówno prowadzący, jak i pracownikzaplecza, mechanik, kontroler biletów czy osoby pracujące w administracjifirmy.
W każdym szkoleniu weźmie udział grupa licząca maksymalnie16 osób ? przewoźnik chce, aby każdy z pracowników wyniósł ze szkolenia jaknajwięcej wiedzy i umiejętności – stąd stawia na małe grupy umożliwiającewarsztatowe, praktyczne formy nauki.
Program szkoleń obejmuje m.in.
– RKO osoby dorosłej, dziecka i niemowlęcia z użyciem AED;
– Pierwsza pomoc przy zadławieniach, omdleniach, krwotokach;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– Pierwsza pomoc przy ataku epilepsji, zawale serca, udarzemózgu;
– Wywiad SAMPLE i przekazywanie informacji zespołowimedycznemu.
Program szkolenia bierze się z życia i codziennych doświadczeń.W jego trakcie opiera się o prawdziwe przypadki, w których pracownicy MPKratowali życie. Prowadzący szkolenie omawiają je, dzielą się doświadczeniami ipokazują jak w pojazdach komunikacji miejskiej i ich otoczeniu ratować życie.MPK chce propagować znajomość zasad pierwszej pomocy wśród pracowników abymogli udzielać jej zarówno pasażerom korzystającym z usług – praktycznie codzienniepracownicy MPK-Łódź ratują czyjeś życie udzielając pierwszej pomocy – aletakże, aby mogli pomóc w razie potrzeby swoim bliskim, dzieciom, wnuczkom.
3 pojazdy Nadzoru Ruchu wyposażone są w AED, dodatkowo jedendefibrylator znajduje się w Punkcie Obsługi Klienta przy ul. Tramwajowej. MPKchce, aby pracownicy wiedzieli jak z nich korzystać – tym bardziej, że wplanach jest wyposażenie w ten sprzęt wszystkich Zajezdni i Zakładów MPK-Łódź.Okazją do tego będzie organizowany po raz pierwszy w tym roku TydzieńBezpieczeństwa, który odbędzie się w marcu. Będzie to czas, kiedy pracownicyfirmy będą zaproszeni do tego, aby zwrócili uwagę na swoje zdrowie ibezpieczeństwo. Planowane są szkolenia, spotkania ze specjalistami orazkonferencje dotyczące tematyki bezpieczeństwa w transporcie.
Życie i codzienność pokazują jak bardzo często pracownicyMPK spotykają się z sytuacjami, w których mogą udzielić komuś pomocy. MPK chce,aby byli pewni siebie i wiedzieli jak postępować. Tym bardziej, żedotychczasowe doświadczenia pokazują, że są jedynymi osobami, które ruszają napomoc w czasie, gdy inne osoby niezbyt wiedzą, co robić.