Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Podsumowanie przetargów na modernizacje taboru PKP Intercity

inforail
07.01.2016 10:54

We wtorek pisaliśmy o przetargach na modernizacje wagonów i lokomotyw PKP Intercity. Przewoźnik ogłosił kilka przetargów, warto je zatem zebrać w jednym miejscu.

470 wagonów oraz 7 lokomotyw obejmie pierwsza faza nowego programu inwestycyjnego PKP Intercity. Zmodernizowane i naprawione wagony mają wjechać na tory jeszcze w 2016 roku. W pierwszej fazie nowego programu inwestycyjnego PKP Intercity przeprowadzi postępowania przetargowe na modernizację 60 wagonów oraz 7 lokomotyw. Dodatkowo, jeszcze w styczniu zostanie zakontraktowana naprawa ponad 400 wagonów na poziomie P4. Prace będą wykonywane przez REMTRAK ? spółkę zależna od PKP Intercity.

Po modernizacji przewoźnik będzie miał do dyspozycji wagony pierwszej i drugiej klasy, gastronomiczne oraz popularne kuszetki. Wszystkie wagony zostaną dostosowane do poruszania się z większymi niż dotychczas prędkościami – 160 km/h lub 200 km/h. Wagony będą wyposażone m. in. w nowe fotele, klimatyzację, gniazdka elektryczne oraz elektroniczny system informacji pasażerskiej. Postępowanie przetargowe obejmie także modernizację 7 lokomotyw elektrycznych typu EU/EP07. W ramach prac lokomotywy zyskają m. in. wyższą wydajność oraz udogodnienia dla maszynisty ? wygodne fotele, klimatyzację, szyby z ogrzewaniem elektrycznym czy rolety przeciwsłoneczne.

Rozpoczynamy kolejną falę inwestycji taborowych. W ciągu najbliższych dwóch lat skupimy się na modernizacji i naprawie wagonów, które dziś posiadamy. W pierwszej fazie chcemy jak najszybciej poprawić ich niezawodność oraz podnieść standard wyposażenia i tym samym komfort podróży i bezpieczeństwo naszych pasażerów. Wiążą się z tym również rozpoczęte inwestycje w moce produkcyjne naszej spółki zależnej ZUT Remtrak. Rozwój naszych zasobów sprawi, że w przyszłości naprawy taboru prowadzone będą wyłącznie we własnym zakresie? podkreśla Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity.

Oferty na ogłoszone postępowania przetargowe będzie można składać, w zależności od zadania, do 10,11, 12, 15 oraz 16 lutego br. Przewoźnik planuje w kolejnych miesiącach przeprowadzić następne postępowania przetargowe na modernizacje wagonów i lokomotyw, w tym na wagony wielofunkcyjne typu COMBO.

Szczegółowy opis przetargów:

  1. Wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5 – tym poziomie utrzymania 11 wagonów osobowych (typ 134A, 145A, 144A). Termin składania ofert:10 luty 2016 roku.
  2. Wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5 – tym poziomie utrzymania 20 wagonów osobowych typu 141A. Termin składania ofert:11 luty 2016 roku.
  3. Wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5 – tym poziomie utrzymania 26 wagonów osobowych (typ 111A, 140A/112A). Termin składania ofert:12 luty 2016 roku.
  4. Wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5 – tym poziomie utrzymania 3 wagonów osobowych typu Z1A. Termin składania ofert:15 luty 2016 roku.
  5. Wykonanie naprawy okresowej na 5 – tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 7 lokomotyw elektrycznych. Termin składania ofert:16 luty 2016 roku.

Inne:

Zlecenie spółce ZUT Remtrak Sp. z o. o. napraw na poziomie P4410 wagonów osobowych m. in. typu 159A, 136A, 139A, 141A, 111A, YB, 112A, 140A, 609A.