Push&pulle PESY odebrane przez Koleje Mazowieckie
Dobre wiadomości z Kolei Mazowieckich. 18 grudnia 2015 rokuKoleje przewoźnik odebrał pierwsze wagony piętrowe oraz lokomotywę Gamma,wyprodukowane przez firmę PESĘ. Pojazdy były testowane m.in. wzakresie kompatybilności z posiadanymi już przez Koleje Mazowieckie wagonamipiętrowymi. Obecnie odbywają się także szkolenia maszynistów.
PesaSUNDECK ? to pierwsze pojazdy kolejowe tego typu,wyprodukowane przez polskiego producenta. Przeznaczone są głównie do obsługiaglomeracji miejskich o dużych potokach pasażerów. Ich nazwa – SUNDECK – wzięłasię od słonecznego, wyżej położonego pokładu. Pojazdy będą uruchamiane doobsługi pociągów uruchamianych w systemie ?push-pull?.
– Z ogromną satysfakcją mogę powiedzieć, że udało nam siędokonać odbiorów technicznych dziewięciu wagonów piętrowych środkowych, jednegosterowniczego i lokomotywy. Zgodnie z zapowiedziami producenta, do końca rokuzostaną dostarczone wszystkie objęte umową składy. Pojazdy dobrze przeszłyjazdy próbne. Szkolimy już maszynistów do ich obsługi. Chcemy, aby wyjechały natory w styczniu 2016 roku ? powiedział Czesław Sulima, członek zarządu,dyrektor eksploatacyjny ?Kolei Mazowieckich – KM?.
Pomyślne zakończenie testów i odbiorów pierwszych wagonówpiętrowych cieszy z kilku powodów. Z jednej strony zapowiada wprowadzenie przezprzewoźnika zupełnie nowego taboru już w przyszłym miesiącu, z drugiejpotwierdza, że PESA, nawet w tak trudnym dla nas roku 2015, dała sobie radę zkolejnym prototypowym – w Polsce wręcz pionierskim ? pojazdem typu ?push-pull?.Jednym z trudniejszych oczekiwań Kolei Mazowieckich była kompatybilnośćSUNDECKÓW z dotychczasowym taborem, mam więc ogromną satysfakcję, że i temuwyzwaniu sprostaliśmy – powiedział Tomasz Zaboklicki, prezes PESY.
W podstawowej konfiguracji pojazd składa się z lokomotywyelektrycznej Gama, piętrowego wagonu sterowniczego i do sześciu piętrowychwagonów środkowych. Takim składem podróżować może jednocześnie ok. 1700pasażerów. Pojazdy przystosowane są do jazdy z prędkością eksploatacyjną do 160km/h.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Oba typy wagonów wyróżniają się nowoczesnym designem,przyjaznym, przestronnym wnętrzem wyposażonym m.in. w wygodne fotele,klimatyzację, bezprzewodowy internet, nowoczesny system informacji pasażerskiejoraz monitoring gwarantujący bezpieczeństwo podróżnych.
W wagonach sterowniczych znajdują się strefy dla osób zograniczoną sprawnością ruchową (spełniające wymogi TSI PRM) z częściągastronomiczną, toaletami oraz wejściami wyposażonymi w platformy umożliwiającewjazd osobom poruszającym się na wózkach.
„