Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dworzec Kraków Płaszów już po modernizacji

inforail
15.12.2015 08:09

Z końcem ubiegłego tygodnia PKP S.A. udostępniły podróżnymgruntownie zmodernizowany dworzec Kraków Płaszów. To kolejna inwestycja zrealizowana przezspółkę w województwie małopolskim.

W ramach zrealizowanych prac zmieniono układ przestrzennyobiektu, poprawiając jego funkcjonalność, odnowiono elewację i wnętrze budynkuoraz wymieniono drzwi i okna. Modernizacja objęła również wymianę wszystkichinstalacji oraz uporządkowanie terenu wokół dworca.

Dla podróżnych dostępny jest parking typu kiss&ride.Wkrótce na dworcu pojawi się lokal gastronomiczny oraz kiosk.

Obok realizowanych prac modernizacyjnych istotnym elementembyło przywrócenie pierwotnego wyglądu mozaiki zdobiącej wnętrze budynku.Abstrakcyjna kompozycja wykonana z turkusowych płytek oraz reliefowej dekoracjiw rdzawej barwie została odrestaurowana zgodnie z wytycznymi konserwatorazabytków.

Zmodernizowany dworzec jest w pełni dostosowany do potrzebosób niepełnosprawnych. W obiekcie znajdują się: kasa z obniżonym blatem,podjazd dla wózków, specjalnie przystosowane toalety, ścieżki dotykowe, mapadworca w języku Braille?a oraz pętla indukcyjna dla osób niedosłyszących.

– Zmodernizowany Kraków Płaszów to druga na terenie aglomeracjii siódma w Małopolsce inwestycja zrealizowana w ciągu ostatnich 3 lat. Wprzyszłym roku planujemy otwarcie dworca w Wieliczce, natomiast modernizacjeobiektów w Miechowie, Muszynie, Oświęcimiu i Zakopanem rozpoczną się wnajbliższych latach. ? mówi Grzegorz Tomaszewski, Dyrektor Zarządzający ds.Nieruchomości w PKP S.A. ? Od 2012 do 2015 roku zrealizujemy na terenie całegokraju prawie 90 inwestycji za łączną kwotę 1 mld zł.

Koszt modernizacji dworca Kraków Płaszów wyniósł 4,5 mln złnetto. Projekt został sfinansowany ze środków własnych PKP S.A. oraz budżetupaństwa. Wykonawcą prac było Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego KARTEL S.A.