Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Spichiger: Zakończyliśmy ambitny projekt dla wymagającego klienta

inforail
11.12.2015 09:22

Tak, jak informowaliśmy na łamach InfoRail 10 grudnia 2015r. nastąpiło oficjalne przekazanie przewoźnikowi ? PKP Intercity, ostatniego, dwudziestego elektrycznegozespołu trakcyjnego typu FLIRT3 serii ED160, wraz z zezwoleniem doeksploatacji. Dziś doniesienia te potwierdził producent. Przewoźnik posiada jużwszystkie zamówione składy gotowe do pracy przewozowej. Tym samym pierwszy etapprojektu, dotyczący dostawy taboru, dobiegł końca.

?Dzisiejszy dzień jest dla nas szczególny. Zakończyliśmyambitny projekt dla wymagającego klienta. Było to dla nas wszystkich dużewyzwanie. Bardzo dziękuję PKP Intercity za udaną współpracę. Szczególnepodziękowania kieruję do naszych pracowników ? to dzięki Waszemu zaangażowaniuosiągnęliśmy ten sukces ? oddaliśmy wszystkie pojazdy w terminie, z zachowaniemwymaganej, wysokiej jakości. Podziękowania składam także naszemu partnerowi wramach konsorcjum ? firmie NEWAG ? powiedział Christian Spichiger, prezeszarządu Stadler Polska.

Tak, jak informowaliśmy zgodnie z planem, 13 grudnia, wraz zwejściem w życie nowego rozkładu jazdy, pojazdy wyruszają na tory z pasażerami.Będą obsługiwały trasy dalekobieżne w całej Polsce.

Terminowa realizacja projektu pozwala nam na wdrożeniepojazdów FLIRT do nowego rozkładu jazdy. Dzięki temu już od niedzielipasażerowie będą mogli podróżować na pokładach tych nowoczesnych i komfortowychpociągów ? powiedział Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity. W ciąguostatnich kilkudziesięciu miesięcy wykonaliśmy dużo pracy, po to żebyprzypomnieć Polakom, że podróż PKP Intercity jest najbardziej komfortowym,bezpiecznym, szybkim – a także dzięki wielu ofertom i promocjom ? atrakcyjnymcenowo sposobem na podróżowanie. Jesteśmy przekonani, że dzięki produktowikonsorcjum Stadler-Newag kolejne osoby wybiorą podróż z PKP Intercity ? dodał.

Zakończenie dostaw pociągów Flirt dla PKP Intercity to dobrymoment, aby przypomnieć kamienie milowe projektu:

Montaż pierwszego pojazdu zakończył się w kwietniu 2015. Wmaju i czerwcu pociąg odbywał testy na torze doświadczalnym w Żmigrodzie. 30października pojazd uzyskał wydane przez UTK dopuszczenie do eksploatacji nacałej linii PKP PLK, bez ograniczeń.

5 listopada producent przekazał przewoźnikowi oficjalniepierwszy pojazd wraz z homologacją. Kolejne składy były przekazywanesukcesywnie, po dwa w każdym kolejnym tygodniu. Pojazd przeszedł takżepozytywnie wszystkie badania i otrzymał komplet certyfikatów zgodności zeuropejskimi normami TSI. Tym samym jest drugim w Polsce (po pojeździe FLIRT3dla ŁKA, również produkcji Stadlera) pojazdem systemu kolei konwencjonalnej, wpełni zgodnym z surowymi wymogami TSI.

O Flirtach3

Pojazdy FLIRT3 dla PKP Intercity to trzecia generacjaznanych i lubianych w całej Europie elektrycznych zespołów trakcyjnych typuFLIRT w wersji dalekobieżnej. Charakteryzują się bogatym i komfortowymwyposażeniem wnętrz, które zapewnia wysoki komfort podróży na długich trasach.Do dyspozycji pasażerów będą przedziały pierwszej i drugiej klasy oferujące 360miejsc siedzących, w tym 60 w pierwszej klasie. Pociągi są wyposażone wergonomiczne fotele, nowoczesne toalety oraz klimatyzację. Przy każdym foteluzamontowano gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie. Tradycyjnetablice informacyjne zostały zastąpione przez elektroniczne wyświetlacze, naktórych prezentowane będą komunikaty o przebiegu trasy. Dostępny jest równieżnowoczesny system informacji pasażerskiej oraz WiFi. Osoby podróżujące z dziećmiw wybranych toaletach znajdą przewijaki dla niemowląt. Pojazdy są dostosowanedo potrzeb osób o ograniczonej mobilności ruchowej ? są wyposażone w specjalne urządzenia ułatwiającewjazd z obu stron pociągu, wydzielone miejsce dla osób poruszających się nawózkach, a także przystosowaną toaletę. Do dyspozycji podróżnych jest przedziałbarowy. Dla personelu pociągu przygotowano wagon socjalny z miejscem doodpoczynku i łazienką z prysznicem. Nowy tabor jest przystosowany do prędkości160 km/h. Pojazdy będą włączane do eksploatacji od grudnia 2015 na trasach:Warszawa – Bydgoszcz, Olsztyn – Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia -Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków – Szczecin (przez Łódź, Kutno iPoznań).

Wszystkie pojazdy dla PKP Intercity powstały w siedleckimzakładzie firmy Stadler przy zaangażowaniu lokalnych pracowników, a także przyudziale lokalnych dostawców. Aby podkreślić ten fakt, składy zostały opatrzoneznakiem ?Stadler ? wyprodukowano w Siedlcach?.

Wartość projektu to 1 mld 621 mln zł. Umowa, pozadostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez kolejnych 15 lat.