Ruszyła druga linia SKA do Miechowa
Wysoki komfort podróży, niższe ceny biletów i 16 pociągówdziennie więcej ? tak Małopolski Urząd Marszałkowski opisuje nowe połączenieKolei Małopolskich na trasie Kraków Główny ? Miechów. Regularne kursy na tejtrasie ruszają wraz z nowym rozkładem jazdy 13 grudnia 2015 r., ale już wczorajodbył się pierwszy przejazd inauguracyjny.
– Dziś promujemy drugą nitkę Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej,dzięki której mieszkańcy będą mogli podróżować na trasie z Krakowa do Miechowai dalej do Sędziszowa. To kolejny krok w rozwoju Kolei Małopolskich i SzybkiejKolei Aglomeracyjnej – powiedział marszałek Małopolski Jacek Krupa w trakcieprzejazdu. – Rok temu ruszaliśmy do Wieliczki, we wrześniu pierwszą linię SKAprzedłużyliśmy na lotnisko w Balicach. Od 1 grudnia wystartowaliśmy z projektemMałopolskiej Karty Aglomeracyjnej, a za tydzień, wraz pełną funkcjonalnością karty, rusza drugalinia SKA, właśnie do Miechowa ? przypomniał gospodarz Małopolski.
Czas przejazdów pociągu z Krakowa do Miechowa to ok. 40minut, natomiast do Sędziszowa dojedziemy w nieco ponad 60 minut. Pociągzatrzyma się na wszystkich istniejących stacjach i przystankach na trasie.
Na odcinku Kraków ? Miechów kursować będzie łącznie 36pociągów tj. o 16 pociągów więcej niż obecnie.Koleje Małopolskie uruchomią:
– 18 pociągów w rel. Kraków ? Miechów ? Kraków
– 10 pociągów w rel. Kraków ? Sędziszów ? Kraków
Ofertę SKA uzupełniać będzie 8 pociągów uruchamianych przezPrzewozy Regionalne w rel. Kraków ? Kielce ? Kraków.
Pociągi na odcinku Kraków – Miechów będą kursowały wgodzinach:
? 4:53 – pierwszy przyjazd do Krakowa
? 23:15 – ostatni odjazd z Krakowa
Częstotliwość zależna będzie od pory dnia z uwzględnieniemgodzin dojazdu do pracy:
– w godzinach 5.00-9.00 średnio co 45 minut,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– w godzinach 9.00 ? 14.30 średnio co 60 minut,
– w godzinach 14.30 ? 18.00 średnio co 45 minut,
– w godzinach 18.00- 23.25 co 60 minut.
Połączenia obsługiwane będą nowoczesnym taborem serii EN64,wyprodukowanym przez bydgoską PESĘ, a obecnie kursującym na trasie WieliczkaRynek-Kopalnia ? Kraków Lotnisko. Łączna liczba dostępnych miejsc w pojeździeto 290, z czego 138 miejsc siedzących.
Taryfa przewozowa przewiduje niższe ceny biletów niż w pociągachkursujących w rozkładzie jazdy 2014/15 oraz niższe niż u przewoźnikówdrogowych. Dla zapewnienia komfortu pasażerów przewidywane jest wzajemnehonorowanie zarówno biletów jednorazowych jak i miesięcznych przez KolejeMałopolskie i Przewozy Regionalne na wspólnie obsługiwanym odcinku.
– Ceny biletów są niezwykle konkurencyjne, niższe niż uprzewoźników drogowych. W połączeniu ze znacznie krótszym czasem dojazdu inowoczesnym taborem zakupionym przez samorząd województwa liczymy na dużezainteresowanie ofertą Kolei Małopolskich – powiedział prezes małopolskiejspółki Ryszard Rębilas.
Słowa prezesa miały odzwierciedlenie na dworcu w Miechowie,gdzie tłumy mieszkańców przybyły, aby oglądnąć nowoczesny pociąg i poznaćszczegóły oferty Kolei Małopolskich. – Chcemy zapewnić Wam znakomity, szybki ipunktualny dojazd do i z Krakowa, a w przyszłości także do Skawiny i być możeSpytkowic – ogłosił Marszałek Krupa przypominając o planach rozwoju tej nitkiSKA.
Kolejna, trzecia nitka Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej planowanajest na trasie Trzebinia ? Kraków-Tarnów. Jednak data jej uruchomienia zależnajest od stanu infrastruktury kolejowej. Najprawdopodobniej już w przyszłym rokuuda się zarządcy torów ? spółce PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyć remont natrasie Kraków-Tarnów, co pozwoli uruchomić SKA na tej trasie.
Dzisiejszemu przejazdowi towarzyszyło także podpisanie przezmarszałka Jacka Krupę i prezesa Ryszarda Rębilasa umowy zlecenia obsługiprzejazdów w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na najbliższy rok spółceKoleje Małopolskie. Wartość dotacji wyniosła 13 mln zł.
„