Pierwszy Flirt3 przekazany PKP Intercity
5 listopada 2015 r. nastąpiło oficjalne przekazanieprzewoźnikowi ? PKP Intercity pierwszego elektrycznego zespołu trakcyjnego typuFLIRT3 nr ED160-001, wyprodukowanego przez konsorcjum Stadler Polska ? NEWAG SAwraz z zezwoleniem do eksploatacji ? poinformowała nas Marta Jarosińska Kierownikds. Komunikacji Stadlera.
?Protokół odbiorów końcowych został podpisany, tym samympierwszy pojazd, wraz z zezwoleniem,został oficjalnie przekazany PKP Intercity. Oznacza to, że przewoźnik możerozpocząć jego eksploatację z pasażerami? ? powiedziała Magdalena Dankowska,Dyrektor Projektu w Stadler Polska.
Realizacja projektu dla PKP Intercity dobiega końca. 30października 2015 roku wydane zostało przez Urząd Transportu Kolejowegozezwolenie na eksploatację dla pierwszego pojazdu. Wniosek o zezwolenie dlapozostałych został złożony. Wszystkie zamówione przez PKP Intercity pociągi sąwyprodukowane, trwają ostatnie prace uruchomieniowe na pojeździe nr 20. 12 znich przeszło techniczne odbiory końcowe. Odbiory kolejnych odbywają sięsystematycznie ? po dwa w każdym tygodniu.
Producent przypomina, że FLIRT3 dla PKP Intercity to trzeciageneracja elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT w wersji dalekobieżnej.Charakteryzują się bogatym i komfortowym wyposażeniem wnętrz, które zapewniawysoki komfort podróży na długich trasach. Do dyspozycji pasażerów będąprzedziały pierwszej i drugiej klasy oferujące 360 miejsc siedzących, w tym 60w pierwszej klasie. Pociągi są wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesnetoalety oraz klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowano gniazdko elektryczneoraz indywidualne oświetlenie. Tradycyjne tablice informacyjne zostałyzastąpione przez elektroniczne wyświetlacze, na których prezentowane będąkomunikaty o przebiegu trasy. Dostępny jest również nowoczesny system informacjipasażerskiej oraz WiFi. Osoby podróżujące z dziećmi w wybranych toaletachznajdą przewijaki dla niemowląt. Pojazdy są dostosowane do potrzeb osób oograniczonej mobilności ruchowej ? sąwyposażone w specjalne urządzenia ułatwiające wjazd z obu stron pociągu,wydzielone miejsce dla osób poruszających się na wózkach, a także przystosowanątoaletę. Do dyspozycji podróżnych jest przedział barowy. Dla personelu pociąguprzygotowano wagon socjalny z miejscem do odpoczynku i łazienką z prysznicem.Nowy tabor jest przystosowany do prędkości 160 km/h. Pojazdy będą włączane doeksploatacji od grudnia 2015 na trasach: Warszawa – Bydgoszcz, Olsztyn – Kraków(przez Warszawę i Kielce), Gdynia – Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) orazKraków – Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań). Wszystkie pojazdy dla PKPIntercity powstały w siedleckim zakładzie firmy Stadler przy zaangażowaniulokalnych pracowników, a także przy udziale lokalnych dostawców. Aby podkreślićten fakt, składy zostały opatrzone znakiem ?Stadler ? wyprodukowano wSiedlcach?. Wartość kontraktu to 1 mld 621 mln zł. Umowa, poza dostarczeniemtaboru, obejmuje również jego serwis przez kolejnych 15 lat.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„