Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rowerem i pieszo na Dworzec Centralny

infotrans
04.11.2015 10:56

Drogi dla rowerów, nowe chodniki i szpalery drzew ? takzmieni się al. Jana Pawła II. W ramach inwestycji wyznaczone zostaną przejściadla pieszych na rondzie Czterdziestolatka.

Zarząd Dróg Miejskich ogłosił właśnie przetarg na wykonaniedokumentacji projektowej przebudowy al. Jana Pawła II i ul. Chałubińskiego, naodcinku od ronda ONZ do ul. Nowogrodzkiej. Inwestycja będzie obejmowałakompleksową modernizację ulicy. Istniejące jezdnie zostaną wyremontowane iprzebudowane, tak aby zachować jednolity przekrój całego korytarza. Dziś wpobliżu Dworca Centralnego jezdnia rozszerza się do 5 pasów ruchu, podczas gdyna dalszym odcinku kierowcy mają do dyspozycji 3 pasy. Dzięki ujednoliceniuszerokości jezdni uda się wygospodarować miejsce dla pieszych, rowerzystów,parkujących samochodów oraz zieleni miejskiej. Po obu stronach ulicy powstanądrogi dla rowerów i chodniki (wyposażone w ścieżki prowadzące i udogodnieniadla niepełnosprawnych), zostaną wybudowane dodatkowe zatoki postojowe orazposadzone szpalery drzew.

Zmiany czekają również rondo Czterdziestolatka. Wloty iwyloty ul. Chałubińskiego i al. Jana Pawła II zostaną dostosowane do natężeniaruchu. Projektant ma wytyczyć naziemne przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowewokół całego skrzyżowania (przy czym dopuszczamy ich wyznaczanie etapami).Ułatwią one m.in. dojście do przystanków tramwajowych. Nadal jednak będziemożna korzystać z przejść podziemnych, prowadzących na Dworzec Centralny. Ichremont będzie realizowany jako osobna inwestycja. Nowe naziemne przejścia (wrazz przejazdami dla rowerów) powstaną również w osi ul. Nowogrodzkiej oraz(wariantowo) na północnym końcu przystanków tramwajowych. Na samychprzystankach pojawi się mała architektura wysokiej jakości i donice dla roślinpnących się po filarach estakad.

Zmiany znacząco podniosą funkcjonalność i bezpieczeństwoulicy, będącej jedną z ważniejszych alei w centrum miasta. Jednocześnie niepowinny wpłynąć na ruch drogowy ? ujednolicona szerokość jezdni utrzymadotychczasową przepustowość ulicy.

Dokumentacja projektowa ma zostać opracowana w ciągu 8miesięcy. Wykonawca zostanie wybrany w przetargu. Oprócz ceny, dodatkowopunktowana będzie deklaracja przygotowania wizualizacji planowanychrozwiązań. W ramach przygotowaniaprojektu, odbędzie się publiczne spotkanie informacyjne, na którym będzie możnazgłaszać uwagi, dotyczące proponowanych rozwiązań projektowych. Rozpoczęciebudowy jest planowane po zakończeniu prac projektowych, prawdopodobnie jesieniąprzyszłego roku.