Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wracają połączenia Wrocław ? Drezno z nowym operatorem

inforail
02.11.2015 08:26

DB Regio będą obsługiwać połączenie Wrocław Główny ? Drezno Hbfco najmniej do 9 grudnia 2018 roku. Tak wynika z umowy podpisanej przez KolejeDolnośląskie z niemieckim przewoźnikiem. W jej ramach DB Regio będą świadczyć usługęzapewnienia taboru oraz usługi jego utrzymania do prowadzenia bezpośrednichpołączeń kolejowych na wskazanej powyżej trasie począwszy od 13 grudnia 2015roku. To powrót połączeń na tę trasę po zawieszeniu ich przez PrzewozyRegionalne ponad pół roku temu. Teraz wracają z innym operatorem. Połączeniabędą bowiem realizowane przez Koleje Dolnośląskie, we współpracy z DB Regio.

DB Regio zostały wybrane przez Koleje Dolnośląskie w ramachprocedury negocjacyjnej bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Wuzasadnieniu czytamy, że zamawiający czyli Koleje Dolnośląskie są podmiotemrealizującym zadania obsługi sieci świadczących publiczne usługi w zakresietransportu kolejowego w obrębie Dolnego Śląska. Przedmiotem postępowania byłozapewnienie taboru oraz usługi jego utrzymania do prowadzenia bezpośrednichpołączeń kolejowych Drezno ? Wrocław na odcinku granica państwa ? Wrocław Głównyod 13 grudnia 2015 r. do 9 grudnia 2018 r. przez firmę DB Regio AG zgodnie zzałączonym rozkładem jazdy.

Niemiecki przewoźnik jest jedynym podmiotem po stronieniemieckiej, który może wykonać przedmiotowe zamówienie, ponieważ dysponujespalinowymi zespołami trakcyjnymi przystosowanymi do jazdy w trakcjiukrotnionej do 3 pojazdów posiadającymi aktualne świadectwo dopuszczenia doeksploatacji typu pojazdu kolejowego umożliwiającymi eksploatację pojazdów napolskiej sieci kolejowej oraz spełnia dodatkowe wymagania zamawiającego tj.posiada pojazdy, których dopuszczalna maksymalna prędkość wynosi minimum 120km/h. Wykonawca zamówienia powinien zapewnić do obsługi połączeń będącychprzedmiotem niniejszego postępowania minimum 6 pojazdów spełniającychwymienione wyżej wymagania. Aktualne świadectwo dopuszczenia do eksploatacjitypu pojazdu kolejowego umożliwiające eksploatację pojazdów na polskiej siecikolejowej wydawane jest przez Urząd Transportu Kolejowego i potwierdzaspełnianie warunków technicznych wymaganych Ustawą o transporcie kolejowym orazRozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie dopuszczenia doeksploatacji określonych rodzajów budowli, urządzeń i pojazdów kolejowych.

Za wykonywanie ww. usług Koleje Dolnośląskie będą musiały DBRegio zapłacić 21 860 000 PLN netto.