Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

LuxExpress: Jesteśmy realną alternatywą dla kolei

inforail
26.10.2015 08:33

LuxExpress rzuca rękawicę kolei. Kilka dni temu na łamachInfoRail informowaliśmy, że przewoźnik uruchamia kolejne połączenie w naszymkraju ? do Jasła. Pierwsze autobusy pojechały na nowej trasie wczoraj (w niedzielę, 25 października). Dlaczego tam? Odpowiedź jest prosta. Oferta przewoźników kolejowychna tej trasie praktycznie nie istnieje.

?Oczywiście, że jesteśmy realną alternatywą dla kolei, cobardzo dobrze pokazuje przykład z Podkarpacia. Podróż bezpośrednim pociągiem zRzeszowa do stacji Warszawa Centralna trwa od ponad 6 do 7:24. W przypadkunaszej oferty, czas podróży ? w komfortowych warunkach i atrakcyjnej cenie orazbez przesiadki – jest krótszy nawet o 144 minuty!? ? mówi nam Hannes Saarpuu,Prezes Grupy Lux Express. ?Poza tym oferujemy większą liczbę połączeńbezpośrednich w ciągu dnia. To porównanie jasno wskazuje wyższość autobusu.Dzięki coraz lepszej infrastrukturze drogowej w Polsce, przejazdy autobusembędą wyborem coraz większej liczby podróżnych ? szczególnie biorąc pod uwagęceny oferowane przez przewoźników. Na korzyść Lux Expressu przemawia takżewysoki komfort podróży ? duża przestrzeń dla pasażera, WiFi dostępne napokładzie autobusu, możliwość skorzystania z gniazdka elektrycznego przy każdymz siedzeń ? to tylko niektóre udogodnienia, które stawiają naszą ofertę wyżejod propozycji przewoźnika kolejowego? ? dodaje szef LuxExpressu.

Przypomnijmy, że przewoźnik kursuje też na trasie Warszawa ?Kraków, gdzie próbuje nawiązać rywalizację nawet z Pendolino? Czy skutecznie?Naszym zdaniem tak, głównie cenami biletów i komfortem podróżowania. LuxExpresszajeżdża także do Kielc, przez co podbiera pasażerów PKP Intercity na tejtrasie. I o ile czas przejazdu pociągu z Warszawy do Krakowa jest niekwestionowanymatutem kolei, o tyle pozostałe argumenty przemawiają na korzyść autobusów.Irizary, kursujące w barwach LuxExpress są dziś najbardziej komfortowymi pojazdamiw naszym kraju, obsługującymi regularne połączenia.

Dodajmy, że sytuacja na linii rzeszowskiej i tarnowskiej wydajesię zbliżona do tej wspomnianej na wstępie, a więc do Jasła. Oferta kolejowa jesttam najdelikatniej rzecz ujmując niewystarczająca. Czy LuxExpress odniesiedzięki temu sukces? Zobaczymy?