Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Taborowe nowości PKP Intercity: Wagon combi

inforail
13.10.2015 11:06

PKP Intercity przedstawiły dziś plany dotyczące modernizacjitaboru. I tak koncentrują się one głównie na kompleksowych remontach lokomotyworaz wagonów. Przewoźnik planuje wydać 1,8 mld zł na modernizacje około 400wagonów, 60 lokomotyw, a także nowoczesne zaplecza do ich serwisowania.

Wagon combi

Nowością wśród modernizowanych wagonów PKP Intercity mająbyć wagony combi. Ma być to efekt dialogu przewoźnika z pasażerami. Słuchamygłosów naszych klientów ? mówi Piotr Ciżkowicz, Przewodniczący Rady NadzorczejPKP Intercity.

Badania potrzeb klientów pozwoliły nam lepiej poznaćoczekiwania dotyczące wyposażenia pociągów. Dzięki temu w procesieprojektowania uwzględnimy rozwiązania dla rodzin, osób o ograniczonej mobilności,podróżnych z dużym bagażem czy rowerzystów ? dodaje Jacek Leonkiewicz, PrezesPKP Intercity. W wagonach pojawią się np. ekrany do wyświetlania bajek, specjalnefoteliki, tablice do rysowania czy urządzenia umożliwiające podgrzanie posiłkudzieciom ? deklaruje.

Przyjazne każdejgrupie

Wagon combi ma być przyjazdy pasażerowi. Ale nie tylko.Także chociażby drużynie konduktorskiej. Zakres prac w takim pojeździe jestjeszcze cały czas ustalany ? mówi Jacek Leonkiewicz. Na tę chwilę nie zostałaokreślona także liczba takich wagonów. Przewoźnik będzie dążył jednak do tego,aby w każdym składzie pojawił się właśnie wagon combi. Zaczniemy od pociągówkategorii EIC i IC ? mówi Zuzanna Szopowska, rzeczniczka prasowa PKP Intercity.

Wagony combi mają być przyjazne osobom niepełnosprawnym, pasażeromprzewożącym narty i rowery, rodzinom czy wreszcie konduktorom. Przewoźnikplanuje w nich zatem: stojaki na rowery, wieszaki na narty, stojaki na dużebagaże, przewijaki dla niemowląt, przedział służbowy, przedział dla rodzin zfotelem dla dziecka, przedział dla osób z ograniczonymi możliwościami ruchowymiczy automat do napojów z możliwością podgrzania mleka dla dziecka. Udogodnieńdla najmłodszych pasażerów ma być więcej. I tak rozważane są ekrany dowyświetlania bajek czy mobilne piaskownice.

400 wagonów

Łącznie PKP Intercity chcą zmodernizować około 400 wagonów.Wszystkie do określonego standardu. Podobnie, jak w przypadku lokomotyw,pierwsze jednostki mają być gotowe w 2016 roku. Chcemy, aby każdy pasażer PKPIntercity podróżował w zbliżonych warunkach i określonym standardzie ? mówi JacekLeonkiewicz. Zapowiada też wycofanie, w ciągu najbliższych dwóch lat, wagonównajstarszych, po drugim przeglądzie P5. Chcemy też, aby pasażer rozpoznawał nastacji pociągi PKP Intercity ? zapowiada szef przewoźnika.

Wagony będą kursować w ramach kategorii EIC oraz IC, natrasach krajowych i międzynarodowych, gwarantując klientom jednolity standardusług. Pojawią się m.in. na liniach: Wrocław ? Katowice ? Kielce ? Lublin,Szczecin ? Trójmiasto ? Olsztyn, Berlin ? Poznań ? Warszawa czy Gdynia ?Warszawa ? Katowice ? Wiedeń.

PKP Intercity nie rezygnują też z żadnego typu wagonów.Modernizowane będą jednostki przedziałowe, bezprzedziałowe i restauracyjne.Tak, aby każdy pasażer miał wybór.

Dlaczego nie nowe?

Mamy dużo wagonów, które możemy wykorzystać mówi JacekLeonkiewicz. Niegospodarnością byłoby ich złomowanie ? dodaje. Przewoźnik niewyklucza jednak zakupów nowego taboru.