Tramwaj wodny pływa w Koninie
Według prezydenta Konina Józefa Nowickiego, tramwaj masłużyć nie tylko mieszkańcom, ale także turystom odwiedzającym miasto. Docelowotramwaj ma pływać na trasie między bulwarem nadwarciańskim, gdzie znajdować siębędzie kapitanat, a pomostem przy amfiteatrze i dalej aż do przystani wGosławicach
-Do tej pory Konin był od Warty odwrócony. To sięzaczęło zmieniać po wybudowaniu bulwaru. Teraz chcemy uczynić krok dalej iskomunikować starówkę z drugą częścią miasta. Tramwaj będzie też spełniał rolęturystyczną, bo będzie nim można przepłynąć do ośrodka wypoczynkowego i naplażę” – powiedział PAP prezydent.
Zwodowany w piątek tramwaj regularne kursy rozpoczniedopiero od nowego sezonu. Na razie posłuży chętnym do wypraw turystycznych.
„Ze względu na niski stan wody, w tej chwili jest zakazżeglugi na interesującym nas odcinku Warty. Póki co nie mamy rozkładuregularnych kursów, ani ustalonych cen biletów. Przygotowujemy się do startu nawiosnę” – wyjaśnił Nowicki.
Koniński tramwaj wodny pomieści 12 pasażerów i dwóchczłonków załogi. W najbliższych latach zbudowane mają być dwie kolejnejednostki. Niewykluczone, że drugi tramwaj zostanie zwodowany już w połowieprzyszłego roku.
Producentem tramwaju wodnego jest miejska spółka,Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Koninie. Koszt produkcji jednostkiwyniósł ok. 180 – 200 tys zł. Tramwaj będzie mógł pływać również zimną, zanimlód skuje rzekę – zainstalowano w nim ogrzewanie. Jest duża szansa, żekonińskie przedsiębiorstwo będzie jednym z głównych producentów tego typutramwajów wodnych.
– „Sądząc po zainteresowaniu z różnych stron kraju,nasza firma będzie produkowała więcej nowych jednostek; będzie to dodatkowe,bardzo interesujące zadanie produkcyjne dla PKS. Tramwaj dla Konina został wybudowanypo kosztach własnych, jednostki zamawiane przez inne miasta będą pewniedroższe” – powiedział Józef Nowicki. Na razie prezydent nie chciałinformować, na jak wiele zamówień liczy w najbliższej przyszłości koniński PKS
„